Provença, la regió de la Lavanda

Hola, amics viatgers! Heu vista alguna vegada la Provença, la regió de Lavanda?

Els immensos camps de Lavanda són possiblement l’atractiu principal d’aquesta comarca. Us suggerim continuar llegint aquest article sobre aquesta bella regió del sud de França amb vista al Mediterrani que resulta exuberant en paisatges i ubicacions. Així com en espectaculars vestigis romans i pobles medievals fins a parcs naturals i platges delicioses.

En primer lloc, la Provença és anomenada com el país dels sentits perquè el sentit de la vista de qui la visita queda desbordat ràpidament. Això és així, a causa de les precioses parcel·les de flors, vinyes i oliveres. També, per les rústiques façanes de color ocre que guarneixen els carrers d’Aix-en-Provence. A part del profund ensomni medieval de les muralles d’Aviñon, l’antiga residència papal durant l’edat mitjana o els vestigis romans al costat de la deliciosa Saint-Rémy.

En aquest article sobre la Provença i la regió de lavanda us expliquem les ubicacions de més interès per visitar durant el viatge al sud de la meravellosa França!

Saint-Rémy-de-Provence, la ciutat d’artistes i celebritats

En els pujols de Provença ens trobem amb la petita ciutat frívola de Saint-Rémy-de-Provence. On tindrem l’oportunitat de comprovar el seu encant a través dels seus bulevards envoltats de plàtans, els seus carrerons, les seves botigues, cafès i restaurants. Sobretot, la plaça de la República que està molt animada en dies de mercat. També, és d’obligada visita l’Abadia de Saint-Paul-de-Mausole, ja que fou el sanatori psiquiàtric en el que va ingressar Vincent Van Gogh. El lloc d’inspiració de l’artista durant la seva etapa més productiva.

Abadia Saint Paul de Mausole, Saint-Rémy-de-Provence

Les essències de lavanda de la Provença

Quan parlem d’aromes de la Provença, el primer que se’ns en ve al cap són els abismals camps de lavanda, símbol de la Provença que s’estenen per tota la regió. D’aquesta manera, resulta molt atractiu visitar el Museu de la Lavanda de Coustellet, per descobrir el secret de la flor que ha esdevingut el símbol d’aquesta regió i alguns dels objectes tradicionals lligats a la Lavanda. Durant el camí per observar aquest bell paisatge es pot gaudir de boniques vistes i petits pobles encisadors.

Roussillon n’és un d’ells. És considerat un dels pobles més bonics de França, situat en el cor de la Provença. A més, a causa de la seva localització i la situació històrica esdevé un dels dipòsits d’ocre més grans del món, la qual cosa justifica el color ocre que decora les seves cases.

També, la comarca de Luberon és un indret que històricament està lligat amb el cultiu d’oliveres i lavanda. Aquí, es troba la icònica Abadia de Sénanque, un dels monuments més fotografiats de França.

Abadia de Sénanque, Rousillon

Avinyó, el domicili dels Papas

Avinyó enamora per la seva riquesa cultural i la seva distingida aroma provençal, però la ciutat dels papes té molt més que oferir. És necessari prendre’s el temps necessari per a apreciar la serenitat i la calma d’aquesta vistosa ciutat del sud de França i deixar que impregni el particular ambient que la caracteritza.

L’impressionant Palau dels Papes és l’atractiu monumental principal de la ciutat. Es tracta d’un veritable colós que domina la ciutat i, en veure’l, es compren millor que sigui el palau gòtic més gran del món. A més, les seves muralles medievals i el seu excepcional conjunt monumental està catalogat com a Patrimoni de la Humanitat per part de la UNESCO.

Avinyó

Les Beaux en Provence, el gran sabor de la Provença

És un extraordinari poble medieval situat enmig de les muntanyes dels Alpilles. Una localitat on no falta l’essència principal de la Provença: carrerons estrets, petites places plenes d’encant, terrasses sombrejades, fonts, botigues d’artesania, però també sol i un gran humor. En resum, una necessitat si visiten la Provença!

Les Baux en Provence

El Club del Viatger us acompanya a gaudir de la Provença i els immensos camps de Lavanda del 25 al 28 de juny.

Us proposem un viatge a través d’autocar a la Provença. Per a nosaltres té un sentit molt especial, ja que és el primer viatge que va fer el Club del Viatger ara fa ja 15 anys.

Un trajecte que ben segur que us meravellarà. Aquesta bella regió del sud de França amb vista al Mediterrani és infinita en paisatges i llocs, conformant una de les destinacions més completes del país veí. Poblada des dels temps dels fenicis, la Provença té des de vestigis romans i pobles medievals fins a parcs naturals i platges delicioses. A més, visitarem alguns dels seus encisadors pobles, molts dels quals són considerats dels més bonics de França, amb interessants monuments i una fascinant història.

Benvinguts a una França meravellosa!

Per a més informació contacteu amb nosaltres aquí o al 937665996.