Descobrint els “poblets” del creuer de cap d’any

Cap d’any a Lyon i la Vall del Roina

Al llarg del nostre recorregut per la vall, descobrirem els racons que van enamorar l’imperi romà i coneixerem les restes que encara perduren avui dia. Visitarem ciutats tant importants com Avinyó i el seu magnífic Palau de Papes, la ciutat provençal d’Arles per conèixer les seves restes romanes, Vienne on gaudirem amb el seu ric patrimoni arquitectònic, fruit de la seva llarga història, i la seva capital, Lyon, la segona ciutat de França, gratament coneguda pels seus edificis històrics i la seva exquisida gastronomia!

Dedicarem el matí a navegar a través dels paisatges del sud de França tot admirant poblacions tant pintoresques com Valence i Montélimar.

Valence

Montélimar

Arles, ciutat declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO

Arles és una ciutat situada en el riu Ródano, a la regió de la Provença, en el sud de França. És coneguda per inspirar les pintures de Van Gogh, la qual cosa va influir en les obres d’art contemporani exposades en la Fondation Vincent Van Gogh. Arles va ser capital provincial de l’antiga Roma, així que també destaca per les ruïnes d’aquesta època, inclòs l’amfiteatre, on ara se celebren obres de teatre i concerts.

És un amfiteatre romà situat en aquesta localitat del sud de França, qualificat com a Patrimoni de la Humanitat per la Unesco, dins de l’Assetjo «Monuments romans i romànics de Arlés».

Va ser construït cap a 80-90, en el marc de les extensions flavias (emperadors romans) de la ciutat i poc després de construir-se el Coliseu de Roma, del que pren les principals característiques.

Per una altra banda, dins de la ciutat també podem trobar el teatre principal.

Aquest «temple» del joc on s’enfrontaven els gladiadores segueix funcionant fins al final de l’Imperi romà. En 255, l’emperador Gall fa celebrar amb jocs les victòries dels seus exèrcits contra els gals. A principis del segle IV, Constantino I fa representar grans caces i combats amb motiu del naixement del seu fill major. Més tard, Mayoriano ofereix allí diversos espectacles. Finalment, se sap gràcies a Procopioque en 539, Childeberto I, rei de París, va voler que es renovés en la seva presència els jocs de l’Antiguitat.

Avinyó capital del departament de Vaucluse

Està situada en la marge esquerra del riu Roina, en el departament de Vaucluse, a uns 653 km al sud-est de París i 80 km al nord-oest de Marsella.

El palau dels Papes d’Avinyó  és la més gran de les construccions gòtiques de l’edat mitjana. Sent a la vegada fortalesa i palau, la residència papal durant el segle XIV fou la seu de la cristiandat occidental. Sis conclaves es van celebrar al palau d’Avinyó, que van culminar en l’elecció de Benet XII el 1335; Climent VI el 1342; Innocenci VI el 1352; Urbà V el 1362, Gregori XI el 1370, i Benet XIII el 1394.

La catedral de Notre-Dame-des-Doms és un edifici religiós catòlic i monument nacional de França que es troba a la ciutat d’Avinyó (Vaucluse), al nord del Palau dels Papes. Forma part del Patrimoni de la Humanitat des de l’any 1995.

Pertany a l’estil romànic, principalment del segle XII. La torre oriental va ser destruïda l’any 1405, durant el lloc de la ciutat pel Papa Lluna, però aviat es va reconstruir. Se li van ser afegint capelles des del segle XIV d’ara endavant, sent les últimes reformes del segle XVII. L’absis es va demolir i va reconstruir més ampli en els anys 1671-1672, agafant també terreny a l’antic claustre medieval. Té tribunes d’estil barroc, en la nau i en el cor.

Vienne o Viena és un municipi situat en el departament de Isère

Vienne està situada en el departament de Isère, a la vora del Roina, 30 km al sud de Lió. S’estén al llarg de la ribera del riu, enfront de Saint-Romain-en-Gal i Sainte-Colombe, en la confluència dels rius Ródano i Gère.

Temple d’August i Livía

dedicat al culte de Roma i August, que s’erigia en un punt sagrat del fòrum. La seva construcció va començar al voltant del 20-30 aC, i posteriorment va transformar-se en una església a principis de l’edat mitjana. Es va dedicar a la Deessa Roma i August, com ho demostra la inscripció gravada en el fris: ROMAE ET AUGUSTO CAESARI DIVI F,  Roma i a César Augusto, fill de Divo (César) “. Per tant, és un temple dedicat al culte imperial, en les formes adoptades per la propaganda d’Augusto a les províncies occidentals, en el qual es preferia evitar un culte que estava dirigit explícitament a la seva única persona.

Catedral de Saint Maurice

El monument medieval més important de la ciutat, que es va erigir entre els segles XII i XVI i construïda amb elements romànics i gòtics, pel qual va ser declarat monument històric l’any 1840.
La catedral d’Angers va ser originalment dedicada a la Mare de Déu. Però, en 396, sant Martin, arquebisbe de Tours, va afegir Sant Maurici a la dedicació. Havia adquirit una relíquia de la sang dels membres de la legió tebana, que al segle III van ser martiritzats, juntament amb el seu líder sant Maurici, per convertir-se al cristianisme.

Si vols acabar de descobrir aquest apassionant viatge, tan sols has de fer clic aquí