Dues raons fascinants per visitar Noruega, Cap Nord i les Illes Lofoten

Actualment Noruega s’ha convertit en un exemple de país modern i pacífic, però si mirem enrere, trobarem un munt d’històries, llegendes i batalles banyades amb sang. Un passat que està ple de personatges que els seus actes i fites ens han arribat als temps actuals, estem parlant dels llegendaris vikings.
Poques civilitzacions han deixat una empenta tan profunda com els vikings. Considerats els predadors més temibles de la vella Europa i immortalitzats en sèries actuals com Vikings “, aquest poble de mariners en cerca continua de terres llunyanes i per explorar, segueixen sent els precursors de la Noruega actual.

La Noruega actual és un dels països més bells de tot Europa. Un país que cap amant de la natura no pot deixar de visitar, ja que dins el seu entorn trobem illes, fiords, planes, muntanyes i postals d’ensomni. Noruega ens fa veure que la cultura i la naturalesa s’agafen de la mà i que el viatger sempre hi trobarà meravelles per a descobrir o visitar.
Des del Club del Viatger us plantegem visitar dues meravelles excepcionals Illes Lofoten i Cap Nord.

LES ILLES LOFOTEN

Les illes Lofoten són un arxipèlag format per 2000 illes, dins del cercle polar àrtic que ens  ofereixen uns paisatges de muntanyes i pics dramàtics, mar obert i badies, platges i terres verges amb petits pobles colorits de pescadors. Tot i trobant-se dins el cercle polar àrtic l’arxipèlag pateix una de les anomalies de temperatura més elevada de tot el món, en relació a la seva alta latitud.

Les illes han estat aquests últims 1000 anys el centre de la pesca del bacallà, principalment durant l’hivern que el bacallà migra cap al sud des del mar de Barents. Durant la primavera, la tècnica de posar a assecar el bacallà sense salar, forma part del paisatge de les illes.

Bodo

Bodo és la ciutat més important del comtat de Nordland, un punt perfecte per fer el salt cap a les Illes Lofoten tot agafant un ferri que ens portarà a través de les aigües de la mar de noruega fins a Moskenes, una de les illes més grans de les 2.000 illes que formen l’arxipèlag de les illes Lofoten, que val a dir que només 7 estan habitades.

Nusfjorden

Nusfjorden, un dels pobles pesquers més antics i millor conservats de Noruega, passejant pel port protegit, encara hi podem veure l’ambient de pescadors que varen arribar-hi fa més de cent anys.

Tromso

Tromso és una ciutat i municipi del nord de Noruega, capital i ciutat més gran del comtat de Troms. La localització geogràfica, aproximadament 350 km al nord del Cercle Polar Àrtic, fa que Tromso tingui tant sol de mitjanit com nit polar. La ciutat és la seu de la Universitat de Tromso, la principal universitat del nord de Noruega. L’aeroport de Tromsø connecta la ciutat amb moltes destinacions arreu d’Europa. La ciutat és més càlida que la majoria de localitats situades a la mateixa latitud, a causa de l’efecte d’escalfament del Corrent del Golf.

CAP NORD I EL SOL DE MITJANIT

A solament uns 2000 km del Pol Nord, és on el càlid corrent del Golf es troba amb l’Àrtic, on viuen els pescadors noruecs i els pastors samis de rens, i on les aurores boreals i el sol de mitjanit tenen la seva llar.

Cap a les 9 de la nit sortida per una carretera ondulada que circula per un paisatge de tundra, on creixen flors d’intens color que la resta de l’any romanen sota la neu. Superat el Skipsfjorden, s’arriba al globus terraqüi que marca el punt més septentrional d’Europa, en el tall d’un penya-segat de 300 metres d’altura. En realitat, l’honor li correspondria al cap Knivskjellodden, un quilòmetre i mig més al nord, però poc importa quan davant dels nostres ulls s’obre la immensitat de l’Oceà Glacial Àrtic i  estem on marca simbòlicament el punt més septentrional d’Europa on el sol mai es pon, i serem a mitjanit !!

És una destinació turística apreciada: 200.000 persones el visiten cada any, per admirar-hi, sobretot, el sol de mitjanit, tot i que cal que les condicions meteorològiques s’hi prestin.

Us deixem una petit recull visual  on l’Irene, guia del Club del Viatger que acompanyarà aquests viatge, us farà cinc cèntims sobre l’itinerari d’aquest viatge.

Un viatge pels amants de la natura més pura, més verge i més pintoresca que de ven segur no decebrà a ningú.