S’acosta cap d’any. Viu una nit que no oblidaràs

Cap d’any arriba i hi han moltes maneres de celebrar aquesta nit especial. La pots passar amb la família, amb els amics o fent un viatge especial. Des del Club del Viatger et proposem una escapada a Islàndia per passar la nit entre d’Aurores Boreals. De ben segur que viuràs un Cap d’Any únic que mai oblidaràs.

Per posar-te al dia, et deixem amb unes quantes curiositats perquè coneguis més sobre aquest bonic país:
– Reykjavík, és la capital d’Islàndia i la que està situada més al nord del planeta. Això fa que a l’estiu els dies comptin amb 24 hores de llum solar i a l’hivern només tinguin 3 o 4 hores de sol.
– Islàndia presumeix de ser la primera democràcia del món, el seu parlament va ser implementat fa més de 1.000 anys. A més, el seu índex de criminalitat és baixíssim, i tant és així que només es produeix una mitja d’un delicte penal per any, per el que pots sentir-te ben protegit i segur dintre del país.
– És un dels pocs llocs del planeta on no hi trobaràs formigues i no se sap el perquè científic, nosaltres optem per pensar que és pel fred.
– Aprofitant les dates, has de saber que a Islàndia tenen 13 pares Noels. Són els nomenats Jólasveinar, uns petits trols poc agraciats que viuen a les muntanyes. Van a les cases, un diferent cada dia, Des del 12 de desembre fins a la Nit de Nadal, per repartir els regals als nens. La data d’arribada i de sortida d’aquests trols marca l’inici i el final del Nadal islandès.

Com veieu, Islàndia és un país peculiar i curiós, que per la seva pròpia història i cultura que han mantingut durant anys, han arribat a formar una identitat pròpia i única en el món.

El 28 de desembre, el Club del Viatger anirà a passar els últims dies de l’any a Islàndia. Serà un cap d’any diferent on també anirem a caçar Aurores boreals si les condicions meteorològiques ens ho permeten, una de les meravelles que posseeix aquest gran país.