Què és el Military Tattoo?

Com molts podrien pensar, el royal Military Tattoo no consisteix a fer-se un tatuatge militar, que pel nom pot arribar a confondre’s.

En l’àmbit militar, “Tattoo” fa referència a una actuació musical o simplement, una exhibició de les forces armades.

L’origen d’aquest terme prové de la frase holandesa “Doe donin tap toe”, que traduïda al nostre idioma té el significat de “tancar les aixetes”. En el segle XVII de 21,30 a 22,00, perquè els posadors deixessin de servir cervesa als soldats es feia un avís mitjançant percussió i trompetes, el senyal perfecte perquè tornessin aviat als seus barracons. Tattoo és l’adaptació final del joc de paraules “tap toe”  “tap-too”  “taptoo”

Royal Military Tattoo

Des de 1950 i com és habitual cada any, es realitza a l’esplanada del Castell d’Edimburg. En el 2010 encara es coneixia com el Military Tattoo, fins que la reina Isabel II li atorgués el títol de Real, a causa de la longevitat del festival

Què veure a Escòcia?

Glasgow

Glasgow que ens permetrà conèixer la major ciutat d’Escòcia. En les ribes del Riu Clyde és una ciutat de caràcter industrial i dinàmic. En el segle XIX va arribar a ser la segona ciutat més important de l’Imperi Britànic, la qual cosa s’observa encara amb la seva important arquitectura victoriana. Avui dia la ciutat ha renascut i s’ha rejovenit. Aquest nou caràcter el podrem observar a través de les seves múltiples botigues de moda, els seus pubs i vida nocturna, la seva arquitectura moderna i heterogènia, mescla d’estils com el victorià, el georgià, el venecià i l’Art déco, les seves galeries i museus i els seus parcs, com el Pollok Estigues Country Park.

Aquest museu acull una gran diversitat d’obres d’art i peces de ciències naturals que van des de l’Antiguitat fins als nostres dies, amb peces de gran qualitat, tant d’època romana com d’artistes com Rembrandt, Israëls, Monet , Van Gogh o Dalí

Glasgow

Stirling Castle

Un dels castells més importants d’Escòcia tant per la seva història com arquitectura i envoltat de penya-segats. La majoria de parts del castell daten encara dels segles XV i XVI, quan aquest castell era una de les residències reals de la monarquia escocesa

Stirling Castle

Glamis Castle

Aquest castell és probablement el més refinat i elegant de tota Escòcia. Construït en 1372 és des de llavors la residència oficial de la família dels Comtes de Strathmore i el propietari actual és Simon Patrick Bowes, el 19è Conde de Strathmore. El Castell és molt famós per haver estat la residència de la reina Isabel mare durant la seva infantesa

Glamis Castle

Llac Lomond

Quan parlem sobre llacs d’Escòcia, segur que és el Llac Ness el primer que et ve sempre al capdavant. I no és d’estranyar, no obstant això, hi ha un que molts desconeixen i que en canvi li supera en extensió i fins i tot en bellesa. Es tracta del Loch Lomond, un ampli cos d’aigua dolça amb 70km² de superfície que se situa sobre la falla que separa les Lowlands i les Highlands.

Llac Lomond

Llac Ness

És un llac mitjà a gran d’aigua dolça que està en les Terres Altes (Highlands) d’Escòcia i s’estén al llarg d’uns 37 km al sud-oest de Inverness. La seva superfície es troba a 16 m sobre el nivell de la mar. El llac és mundialment famós pel Monstre del llac Ness, la suposada bèstia criptológica que l’habita i que és també dita «Nessie». En el seu extrem sud connecta amb el riu Oich i a través d’una secció del canal de Caledònia amb el llac Oich. En el seu extrem nord es troben els estrets de Bona, que el comuniquen amb el llac Dochfour, el qual és alimentat pel riu Ness. El llac és part d’una àmplia zona de masses aquàtiques interconnectades a Escòcia i les seves aigües són especialment tèrboles a causa de l’alt contingut de torba dels sòls circumdants.

El llac Ness és el segon més extens d’Escòcia, amb una superfície de 56 km, tan sols per darrere del llac Lomond, però a causa de la seva gran profunditat mitjana és el de major volum de totes les illes britàniques. El seu punt més baix arriba fins a 230 m de profunditat, la qual cosa li converteix en el segon més profund d’Escòcia després del llac Habitar. Gràcies a això, conté més aigua dolça que tots els llacs d’Anglaterra i Gal·les junts. És, a més, el major cos d’aigua del conjunt de valls escoceses conegut com Great Glen, que abasta des de Inverness en el nord fins a Fort William en el sud.

Llac Ness

Si us ha agradat aquest article i l’esdeveniment del Royal Military Tattoo, el Club del Viatger t’ofereix l’oportunitat d’un viatge únic i inigualable.

Si vols veure l’itinerari complet, fes clic aquí
Si vols contactar directament amb nosaltres, podeu fer-ho en el 93.766.59.96 o a marqueting@clubdelviatger.cat