L’encant de l’illa de Sicília

Hola, amics viatgers! Si mai heu tingut l’oportunitat de visitar, experimentar i conèixer l’illa de Sicília plena de curiositats, i també de vestigis de tot el Mediterrani us convidem a seguir llegint aquest article!

Sicília és una de les joies del sud d’Itàlia. Grecs, romans, ostrogots, bizantins, àrabs i normands van deixar al seu pas una rica i variada herència que es manifesta en tots els aspectes en la cultura, la llengua, els costums, la gastronomia, l’art i, de manera molt significativa, en l’arquitectura de l’illa. En aquest article t’explicarem tot sobre què descobrir de Sicília.

Palerm: la ciutat de la Conca Daurada

La ciutat és una eclèctica mescla d’influències orientals i de l’antiga Europa, tal com mostra la seva variada arquitectura d’estils àrab, normand, barroc i art nouveau. Aquesta fusió cultural és estranya a Itàlia, per la qual cosa la converteix en una ciutat molt interessant. Resulta ser una sorprenent ciutat, plena de pedres amb història, una combinació de retalls que formen el gran puzle d’estrelles que brillen a Palerm.

Palerm. El moll de Palerm amb vaixells.

Trapani: tota una experiència històrica, cultural i gastronòmica

A diferència de Palerm, la ciutat de Trapani està lluny de desprendre una grandiositat destacable. Sedueix per altres raons com el seu centre històric de vianants, el seu ambient tranquil, la seva gastronomia, les peculiars salines i la seva proximitat amb les Egades fan que sigui una ciutat que mereix una aturada per a visitar-la.

l'illa de Sicília

Vista de Trapani i el seu moll

Monreale: la residència de lleure i descans dels reis normands

Monreale és una simpàtica ciutat que domina des del més alt de la Conca Daurada. En primer lloc, una de les principals raons de visitar-la és per la preciosa Catedral construïda per Guillermo II l’any 1174, esdevé un important exemple d’art sicilià del període normand, a la banda dreta del claustre de l’antic convent dels Benedictins. Tant és així que, abans de la seva finalització tots la consideraven com una “meravella”.

Monreale. Vista de la ciutat de Monreale.

Ragusa: una “illa dins de l’illa”

Cal mencionar i no oblidar-se durant el viatge per Sicília de Ragusa, una localitat que viu aliena a la massificació urbana de Palerm. Durant la visita a la ciutat es pot percebre un canvi en el relleu, ja que, es va dividir Ragusa en Ragusa Ibla (la ciutat antiga que va patir un terratrèmol i va ser reedificada posteriorment) i la nova Ragusa (l’assentament modern i actual). Cal destacar que, les cases es troben enfilades en el turó Iblea, lluitant per no precipitar-se.

Ragusa. Les cases enfilades sobre el turó a la ciutat de Ragusa.

Illes Eòlies: un viatge a través de Lipari i Vulcano

Les illes Eòlies foren volcans submarins que van emergir a la superfície fa dos milions d’anys. D’aquesta manera, el turisme és l’activitat econòmica més important encara que la vinya, en el seu moment, també va ser una activitat clau fins que una epidèmia va malmetre les plantes agrícoles.

En definitiva, les illes Eòlies és un destí de descans, aigües transparents i banys de fangs termals que ha popularitzat les illes, en conseqüència, ha aconseguit que la Unesco les declarés com a Patrimoni de la Humanitat.

l'illa de Sicília

Illes Eòlies. Vista des del mar de les illes Eòlies.

Mont Etna: el volcà més actiu d’Europa i símbol de Sicília

L’Etna s’originà per erupcions submarines fa uns cinc-cents mil anys. Esdevé una gran experiència. La visita de Mont Etna domina el paisatge oriental de Sicília, alçant-se inquietant a l’horitzó. Amb els seus 3.323 m d’altitud, és el volcà actiu més alt d’Europa.

Entre les activitats més populars hi ha el senderisme a Etna: el parc i el volcà es poden explorar al llarg de nombrosos senders naturals oberts a tothom, ideals per gaudir d’un panorama inoblidable.

l'illa de Sicília

Mont Etna. Pla general del Mont Etna nevat.

Catània: la capital del barroc sicilià

Primer, només cal una breu passejada per la ciutat per a entendre perquè la UNESCO decidí protegir la seva arquitectura declarant-la com Patrimoni de la Humanitat. Per això, prepara’t per a comprar en els mercats populars, endinsar-te en les aigües cristal·lines que ocupen les platges de sorra i pedra volcànica i, sobretot, degustar plats de gran tradició culinària.

Catània. Vista de la Catedral de Santa Ágata.

El Club del Viatger us porta a visitar Sicília i les illes Eòlies del 28 d’abril al 6 de maig.

Us animem a fer un viatge per a descobrir una de les zones més visitades del sud d’Itàlia. Submergeix-te a Sicília, on t’espera una mar d’art, cultura, i naturalesa que et seduirà profundament.

Nou dies per Sicília i les illes Eòlies per a enriquir-nos de ciutats com Palerm, una ciutat d’una fusió cultural curiosa d’estils àrab, normand, barroc i art nouveau. Trapani i Monreale i el seu goig històric, cultural i gastronòmic. Ragusa i les seves cases enfilades en el turó Iblea, lluitant per no precipitar-se. L’imponent volcà més actiu d’Europa, el Mont Etna, el gran símbol de Sicília i Catània, la capital del barroc italià; entre altres destinacions i localitats de curiositat i importància pel viatger.

Per a més informació contacteu amb nosaltres aquí o al 937665996.