Festival musical del Club del Viatger.

Aquest any, des del Club del Viatger, volem finalitzar el 2019 i començar el 2020 amb música. Ho fem convençuts que les propostes que us portem sota el braç seran del vostre agrat. Propostes espectaculars, obres mestres dins els seus gèneres musicals i amb artistes de talla mundial, alguns consagrats i altres amb una gran projecció mundial.
Volem engrescar-vos en tres musicals de tarda, musicals al temple per excel·lència de la cultura musical barcelonina, el Liceu. Un musical cada mes, novembre, desembre i gener, complementats per una visita cultural per la ciutat de Barcelona. Explorant la seva història i preguntant-nos com era la Barcelona romana, la Barcelona dels burgesos i descobrint la ruta de la medicina barcelonina.

La quarta proposta no és una estada d’una tarda sinó que consta d’un viatge a la bella Itàlia de 4 dies, per conèixer i deleitar-nos amb dues obres mestres del gran compositor d’òpera italià, Giuseppe Verdi. Assistirem al Festival Verdi 2019, i veurem les òperes de Nabucco i Aida.

Al cor de Verdi: Nabucco i Aida al Festival Verdi a Parma i Busseto.

Del 28 de setembre a l’1 d’octubre.

Sabies que el Festival de Verdi va guanyar el Premi al Millor Festival del món en els Premis Internacionals d’Òpera?
El Festival Verdi 2019 acull una de les òperes més meravelloses del Teatre Regio de Parma i del preciós Teatre Verdi de Busseto, assistint a les òperes Aida i l’estrena de Nabucco.
Cada any els mesos de setembre i octubre es dediquen a la música de Verdi i als llocs que estaran sempre relacionats amb ell com Parma i Busseto que visitarem intensament, per així poder respirar la mateixa atmosfera, escoltar els mateixos sons i gaudir de les olors i els colors que van ser font d’inspiració pel gran mestre italià.

Espectacular concert d’Anna Netrebko i Yusif  Eyvazov al Liceu i la Barcelona dels Burgesos.

Dilluns, 4 de novembre  2019

El Club del Viatger us vol convidar a una tarda de música molt especial. Assistirem al concert d’una de les parelles vocals més reconegudes i aclamades als escenaris de tot el món, formada per Anna Natrebko i el tenor Yusif Eyvazov. La soprano i el tenor, parella en la vida real, es reuneixen per primera vegada al gran Teatre del Liceu. El timbre personal i el carisma dels dos artistes russos garanteixen l’èxit d’un dels concerts més prometedors de la temporada.

Però no serà una tarda de concert únicament, sinó que serà una tarda també de coneixement, d’història i cultura barcelonina. Es farà un interessant recorregut per la ciutat per conèixer de més aprop la vida quotidiana i les relacions socials de l’antiga burgesia catalana.

Cavalleria Rusticana i Pagliacci al Liceu i la Barcelona Romana

Dimecres, 18 de desembre 2019

Cavalleria Rusticana de Mascagni i Pagliacci de Leoncavallo, dos grans obres mestres de l’òpera italiana, arriben al Liceu, en una de les produccions més aclamades de la Royal Opera House, guanyadora el 2016 del Premi Laurence Olivier al millor espectacle operístic i amb la veu del prestigiós tenor Roberto Alagna interpretant el doble paper de Turiddu i Canio.

Abans però, us proposem un interessantíssim recorregut per conèixer el passat romà de la ciutat, tot descobrint alguns dels vestigis amb més de 2.000 anys d’antiguitat que encara es conserven,  i aprendrem de ben a prop, com fou el naixement, l’evolució, la forma de vida i la decadència d’aquest imperi a la ciutat comtal.

Recital de Javier Camarena al Liceu i la ruta de la Medicina

Dissabte, 18 de gener 2020

Després del seu triomf en òperes com Maria Stuarda, La fille du regiment, Rigoletto i I puritani, el jove tenor mexicà torna al teatre barceloní per oferir-nos el seu primer recital. Segons els grans experts del món de l’òpera, Javier Camarena  és senzillament el tenor jove més emocionant de l’actualitat. Aquest tenor nascut a Mèxic, està considerat un dels artistes amb la veu més pura i brillant del panorama operístic i està en camí de convertir-se en la  pròxima superestrella de l’òpera mundial.

Completem la visita oferint-vos un sorprenent recorregut per descobrir els inicis de la medicina a la nostra estimada ciutat i visitarem l’antic hospital de de Santa Pau i Santa Creu, el que fou el gran hospital de Barcelona fins a la segona dècada del s. XX.

El Gran Teatre el Liceu

El Gran Teatre del Liceu, popularment conegut simplement com el Liceu, és un teatre d’òpera situat a la Rambla de Barcelona, al núm. 51-59. Es va inaugurar el 4 d’abril de 1847, tot i que la seva història comença el 1837. Va ser, pel seu aforament, el teatre d’òpera més gran d’Europa durant els seus primers cent anys. Des de la seva inauguració i durant gairebé un segle, el Liceu va ser, a més de la primera sala d’òpera de Catalunya i Espanya, el punt de referència, de confluència i d’expansió de la vida artística, social i política de Barcelona. Va ser el termòmetre de les seves etapes d’esplendor, de desenvolupament, de decadència i de les seves inquietuds.

Esperem que aquest petit Festival Musical del Club del Viatger us agradi i engresqui tant com a nosaltres, ja que l’hem fet amb tota l’il·lusió de sempre. Un petit homenatge per a tots els amants de les grans obres mestres musicals en un escenari que no necessita presentació, el Gran Teatre del Liceu.

Sense oblidar el plat fort, un viatge de 4 dies, a la Itàlia més musical per gaudir de dues d’obres majestuoses del gran mestre Giouseppe Verdi, i poder sentir-te com el mateix Verdi.

” La música és l’art més directe entra per l’oïda i va directe al cor! “