Aquest estiu refresca’t amb els viatges musicals del Club

Durant aquest estiu el Club del Viatger us proposa, com no podia ser d’una altra manera, 3 viatges on la música és la principal protagonista.

Un màgic i únic concert d’Andrea Bocelli a la seva Toscana natal, 33a edició del Festival  de Peralada amb  el tenor Juan  Diego Florez i la visita al Festival de Verdi, guanyador del Premi com a Millor Festival del Món per coneixer la vida del mestre musical Verdi.

Concert d’Andrea Bocelli al Teatro del Silenzio a Lajatico

Andrea Bocelli  és sense dubte un dels cantants més carismàtics i estimats del panorama musical actual del planeta.  La seva llarga carrera com a cantant, tenor, escriptor i productor musical ha fet que sigui reconegut internacionalment i que hagi venut més de 70 milions de discs a tot el món.  Com cada estiu, Andrea Bocelli prepara un únic i inoblidable concert al seu poble natal, Lajatico.  L’espectacular escenari anomenat “Teatro del Silenzio” es troba meravellosament perdut en mig dels turons de la Toscana i proporciona un ambient màgic per un concert ple d’emocions amb un públic incondicional i sota el cel estrellat de la Toscana.  Un espectacle únic, d’aquells que posa la pell de gallina i que difícilment oblidarem.

Del 23 al 26 de Juliol

Juan Diego Florez al Festival de Peralada

Aquest any el Festival de Peralada celebra la seva 33a edició, i com sempre, presenta als seus seguidors un programa del més variat i per a tots els gustos. Però si aquest festival té una debilitat, és el tenor Juan Diego Florez, un artista que ha causat una profunda admiració per la seva trajectòria. És una de les veus més desitjades i sol·licitades pels millors teatres d’òpera d’arreu del món.
En aquesta ocasió cantarà al costat de la jove soprano Ruzan Mantashyan i l’aclamant director musical Guillermo García Calvo que estarà al capdavant de l’Orquestra Simfònica del Vallès.
Dissabte 9 d’agost el Festival de Peralada, aposta sobre segur per un dels tenors més preuats de la seva generació, i la jove soprano Ruzan  aclamada per la seva musicalitat i art teatral.

Dissabte, 9 d’agost

Al cor de Verdi: Nabucco i Aida al Festival Verdi a Parma i Busseto

Sabies que el Festival Verdi  va guanyar el Premi com a Millor Festival del món en els Premis Internacionals d’Òpera?

El Festival Verdi 2019, se celebra a diferents espais d’Emilia Romanya, nosaltres anirem a veure  Nabucco al Teatre Regio di Parma, el més prestigiós dels dotze teatres de Parma i un dels més cèlebres teatres lírics d’Itàlia i Aida al Teatre Giuseppe Verdi, situat dins de la Rocca Pallavicino di Busseto un castell d’època medieval.
Cada any els mesos de setembre i octubre es dediquen a la música de Verdi i als llocs que estaran sempre relacionats amb ell com Parma i Busseto que visitarem intensament, per respirar la mateixa atmosfera, escoltar els mateixos sons i gaudir les olors i els colors que van ser una font d’inspiració per a la Mestre!

Del 28 de setembre a l’1 d’octubre

Obra de NABUCCO de Giuseppe Verdi

Nabucco és l’òpera de quatre actes composta l’any 1841 pel mestre Verdi en un llibret italià de temistocle Solera. És l’obra amb la que verdi guanya la seva reputació com a compositor. Nabucco va ser composta en un període particularment difícil de la vida del compositor. La seva esposa i els dos fills petits havien mort poc temps abans i Verdi havia pràcticament decidit no tornar a compondre. El llibret de Nabucco li va arribar a les mans quasi de casualitat. La composició mampresa quasi a desgrat va donar com a resultat una obra que va captivar tot Itàlia. En l’estrena, el paper d’Abigail va ser interpretat per Giuseppina Strepponi, qui es convertiria en companya sentimental i després esposa de Verdi.

“Aquesta és l’òpera amb la qual comença la meva carrera artística i, i tot i que vaig tenir dificultats, és cert que Nabucco va nèixer sota una estrella afortunada” .Verdi

Tenia raó: Nabucco va ser un èxit immediat, ultrapassant les òperes de Donizetti i Pacini, que eren dominants fins llavors.

Obra de AIDA de Giuseppe Verdi

Ismail Pachá, governador d’Egipte, va encarregar a Verdi una òpera per representar-la al gener de 1871, per la qual li va pagar 150.000 francs, però l’estrena es va retardar a causa de la guerra. El llibret de Metastasiode Nitteti (1756) va ser una font principal de la trama.

Aida és una òpera de quatre actes del llibret italià d’Antonio Ghislanzoni. Situada i ambientada a l’antic Egipte, i estrenada a la ciutat del Caire ,el 24 de desembre de 1871, en un espectacle dirigit per Giovanni Bottesini. La seva durada fou de 3 hores amb 2 intevals.  Verdi es va apropar al gènere de la Grand Opéra, creant una obra espectacular, de gran desplegament de mitjans escènics (grans cors, escenes i efectes especials). La representació va ser grandiosa i el vestuari, els accessoris i l’escenografia per l’estrena van ser dissenyats per Auguste Mariette.

Tot i que Verdi no va acudir a l’estrena del Caire va quedar molt insatisfet amb el fet que l’audiència estigués formada per dignataris, polítics i crítics i no pel públic en general.

La música és l’art mes directe, entra per l’oïda i va directe al cor