Mèxic i la màgia del Dia de Morts

Mèxic i la màgia del Dia de Morts

Hi ha països que es visiten, i n’hi ha d’altres que es viuen. Mèxic és, sens dubte, un d’aquests darrers. Un país immens, vibrant i ple de contrastos. On les antigues civilitzacions prehispàniques conviuen amb ciutats colonials declarades Patrimoni de la Humanitat. I també amb mercats plens de vida, una gastronomia reconeguda arreu del món i una manera d’entendre la vida que captiva qualsevol viatger.

En aquest viatge a Mèxic pel Dia de Morts descobrirem alguns dels indrets més emblemàtics del cor del país. Passejarem pels grans carrers i places de la monumental Ciutat de Mèxic, ens deixarem seduir per l’elegància de Querétaro, els carrerons empedrats de San Miguel de Allende i el color inconfusible de Guanajuato. Continuarem fins a Guadalajara, bressol dels mariachis i del tequila i coneixerem la bellesa monumental de Morelia. Per acabar el nostre recorregut a Puebla, una de les ciutats colonials més boniques de Mèxic.

Celebració del Dia de Morts

Però aquest viatge a Mèxic té un ingredient molt especial. Hi viatjarem coincidint amb la celebració del Dia de Morts, una de les festes més emblemàtiques i emocionants de Mèxic, declarada Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la UNESCO. Lluny de ser una festivitat trista, és una explosió de vida, color i tradició. On les famílies recorden els seus éssers estimats amb altars plens de flors de cempasúchil, espelmes, música, fotografies i els seus menjars preferits. Una manera única d’entendre la mort com una part inseparable de la vida.

Serà una oportunitat excepcional per conèixer aquesta tradició des de dins, compartir moments amb la població local i descobrir un Mèxic autèntic, hospitalari i profundament arrelat a les seves tradicions.

Des del Club del Viatger us convidem a deixar-vos sorprendre per un país que emociona a cada pas. On la història, l’art, la gastronomia i la cultura es combinen per oferir una experiència inoblidable. Prepareu-vos per viure un dels viatges més especials de l’any i descobrir l’essència d’aquest viatge a Mèxic durant el Dia de Morts. Una de les èpoques més màgiques i autèntiques per visitar-lo.

Recollida del Club del Viatger des dels domicilis dels participants i trasllat fins a l’aeroport de Barcelona, per volar a Ciutat de Mèxic via una ciutat d’enllaç.

A l’arribada, ens rebrà el nostre guia castellanoparlant i ens traslladarem cap al nostre hotel per descansar una mica abans del sopar.

Sopar i allotjament.

Després d’esmorzar a l’hotel, iniciarem la jornada amb una visita panoràmica a la Plaça de les Tres Cultures, un dels indrets més simbòlics de Ciutat de Mèxic, on conviuen les restes de l’antiga ciutat asteca de Tlatelolco, una església colonial i l’arquitectura moderna, representant tres etapes fonamentals de la història del país.

A continuació ens desplaçarem fins a Teotihuacan, una de les ciutats prehispàniques més importants de Mesoamèrica i declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO. Durant la visita descobrirem la grandiositat de les seves impressionants Piràmides del Sol i de la Lluna, l’Avinguda dels Morts i els principals temples i palaus que encara avui testimonien l’esplendor d’una de les civilitzacions més fascinants de l’Amèrica antiga.

Finalitzada la visita, gaudirem del dinar en un restaurant local.

A la tarda tornarem a Ciutat de Mèxic per descobrir l’encantador barri de Coyoacán, un dels més pintorescos i bohemis de la capital, amb places ombrejades, carrers empedrats i edificis colonials plens d’història. Aquí visitarem la Casa Museu Frida Kahlo, coneguda popularment com La Casa Blava, on coneixerem la vida i l’obra d’una de les artistes mexicanes més universals.

Al vespre soparem en un restaurant local abans d’endinsar-nos en un dels ambients més autèntics de la ciutat. Visitarem la Plaça Garibaldi, punt de trobada dels tradicionals “mariachis”, on la música mexicana omple cada racó. Passejarem pels seus voltants fins arribar al mític Salón Tenampa, un dels locals més emblemàtics de la ciutat i autèntic temple de la música “ranchera”.

Per completar aquesta primera jornada mexicana assistirem a un magnífic espectacle folklòric de dansa i música tradicional, una mostra del ric patrimoni cultural del país, amb vestits típics, ritmes i melodies Mexicanes.

Retorn a l’hotel i allotjament.

Després d’esmorzar, continuarem descobrint els grans atractius de Ciutat de Mèxic. Començarem la visita pel seu magnífic Centre Històric, declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, passejant pels seus carrers plens d’història fins arribar al Zócalo, una de les places més grans del món i autèntic cor polític i social del país.

Durant el recorregut admirarem la imponent Catedral Metropolitana, una de les joies de l’arquitectura colonial americana, contemplarem l’exterior del Palau Nacional, seu del govern mexicà, i gaudirem d’una vista panoràmica del Templo Mayor, important centre cerimonial de l’antiga ciutat asteca de Tenochtitlan.

La visita continuarà al Museu de Cultures Populars, un espai dedicat a preservar i difondre les tradicions, l’artesania i les expressions culturals de les diferents regions de Mèxic, especialment rellevants durant aquestes dates tan assenyalades.

Finalitzades les visites, dinarem en un restaurant local.

A la tarda ens desplaçarem fins a Xochimilco, un dels indrets més emblemàtics de la capital, on viurem una de les experiències més especials del viatge. Serem rebuts per una família mexicana que ens obrirà les portes de casa seva per compartir amb nosaltres una de les tradicions més arrelades del país: la preparació de les ofrenes del Dia de Morts.

Coneixerem de primera mà el significat dels altars, els seus elements més característics —com les flors de cempasúchil, les espelmes, les fotografies, el paper picat o els aliments preferits dels difunts— i descobrirem el profund simbolisme d’una celebració que, lluny de recordar la mort amb tristesa, ret homenatge a la vida i al record dels éssers estimats. Una experiència íntima i autèntica que ens permetrà formar part, encara que sigui per unes hores, d’una de les tradicions més emocionants de la cultura mexicana.

Al vespre soparem en un restaurant local.

Després de sopar ens dirigirem a l’Embarcadero de Cuemanco, a Xochimilco, per assistir a la representació nocturna de La Llorona, un dels espectacles més emblemàtics del Dia de Morts. A bord de les tradicionals trajineras, gaudirem d’una posada en escena única que combina música, dansa, llum i llegenda sobre els canals de Xochimilco, recreant un dels mites més coneguts del folklore mexicà en un entorn absolutament màgic.

En acabar l’espectacle, retorn a l’hotel i allotjament.

Després d’esmorzar a l’hotel, iniciarem el nostre recorregut cap a l’estat de Querétaro, fent una primera parada al Vinyer Puerta del Lobo, un dels projectes enoturístics més reconeguts de la regió. Envoltats de vinyes i paisatges suaus, descobrirem aquest celler modern, que combina la tradició vitivinícola mexicana amb una arquitectura integrada a l’entorn i una clara aposta per la gastronomia i les experiències culturals.

La nostra visita coincidirà amb les celebracions del Dia de Morts, una època en què el vinyer organitza diferents activitats especials inspirades en aquesta festivitat tan arrelada. Tot i que el programa definitiu no es dona a conèixer fins a pocs dies abans de la celebració, participarem en algunes de les propostes preparades per a l’ocasió, que ens permetran gaudir de l’ambient festiu i descobrir noves expressions de la cultura mexicana en un entorn privilegiat.

A continuació dinarem en un restaurant local.

A la tarda reprendrem el viatge fins a Querétaro, una de les ciutats colonials més elegants de Mèxic i declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO. A la nostra arribada iniciarem una visita pels seus principals atractius, començant pel monumental Aqüeducte, símbol indiscutible de la ciutat, continuant amb l’Ex-Convent de la Santa Creu, estretament vinculat a la història de la colonització del nord de Mèxic, i passejant finalment pel seu magnífic Centre Històric, ple de places, edificis senyorials, carrers empedrats i racons amb molt d’encant.

Al vespre continuarem vivint l’ambient del Dia de Morts participant en alguna de les activitats que la ciutat organitza amb motiu d’aquesta celebració. El programa varia cada any i no es confirma fins a les setmanes prèvies, de manera que serà una agradable sorpresa descobrir les propostes que Querétaro ens tindrà preparades, sempre vinculades a aquesta festa tan especial.

Sopar a l’hotel i allotjament.

Després d’esmorzar a l’hotel, emprendrem el camí cap a San Miguel de Allende, considerada una de les ciutats colonials més belles de Mèxic i declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.

Abans d’arribar-hi, ens endinsarem en el paisatge rural de la regió per visitar els camps de cempasúchil, la flor més representativa del Dia de Morts. Amb el seu intens color taronja, aquesta flor és la gran protagonista de les celebracions i, segons la tradició, el seu aroma i els seus pètals guien les ànimes dels difunts en el seu retorn al món dels vius. Durant aquesta visita coneixerem el procés de cultiu, la seva importància cultural i el simbolisme que ha convertit aquesta flor en una de les imatges més icòniques de Mèxic durant aquestes dates.

Finalitzada la visita, dinarem en un restaurant local.

A la tarda descobrirem els principals atractius de San Miguel de Allende amb una visita panoràmica pel seu encantador centre històric. Admirarem la inconfusible Parròquia de Sant Miquel Arcàngel, amb la seva espectacular façana neogòtica, autèntic emblema de la ciutat. També contemplarem la històrica Casa dels Cardenals, la Casa de la Conspiració i la Casa de la Família Lanzagorta, elegants edificis que formen part del ric patrimoni arquitectònic i històric d’aquesta ciutat colonial, famosa pels seus carrers empedrats, les seves places plenes de vida i el seu ambient artístic.

En acabar les visites, trasllat a l’hotel.

Sopar a l’hotel i allotjament.

Després d’esmorzar a l’hotel, iniciarem la jornada dirigint-nos cap a Dolores Hidalgo, considerada el bressol de la Independència de Mèxic. Va ser aquí on, la matinada del 16 de setembre de 1810, el sacerdot Miguel Hidalgo va pronunciar el famós Grito de Dolores, fet que va marcar l’inici de la lluita per la independència del país.

Durant la visita coneixerem els principals indrets històrics de la població i ens acostarem fins a la tomba de José Alfredo Jiménez, un dels cantautors més estimats de Mèxic i figura imprescindible de la música “ranchera”. Les seves cançons continuen formant part de la identitat mexicana i encara avui són interpretades pels “mariachis” de tot el país.

Finalitzada la visita, dinarem en un restaurant local.

A la tarda continuarem el nostre recorregut fins arribar a Guanajuato, una de les ciutats més sorprenents i pintoresques de Mèxic, declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO. Durant aquestes dates, la ciutat es transforma completament per celebrar el Dia de Morts, amb carrers, places i túnels decorats amb milers de flors de cempasúchil, espelmes, paper picat i acolorides ornamentacions que creen un ambient únic.

Recorrerem alguns dels seus carrerons i els famosos túnels de Guanajuato, admirant especialment les decoracions preparades per a aquesta festivitat, entre les quals destaca el conegut Túnel de la Tradició, un dels espais més emblemàtics d’aquestes celebracions.

Per completar aquesta experiència tan especial assistirem a una tradicional “callejoneada”, una de les activitats més típiques de Guanajuato. Acompanyats recorrerem els estrets carrerons de la ciutat entre música, cançons, llegendes i anècdotes, descobrint l’encant nocturn d’una de les ciutats més màgiques de Mèxic.

En acabar, trasllat a l’hotel.

Sopar a l’hotel i allotjament.

Esmorzar a l’hotel.

Començarem el dia visitant la tradicional Fira del Alfeñique, un dels mercats més emblemàtics del Dia de Morts, on els carrers s’omplen de color amb les típiques figures de sucre, calaveres, dolços artesanals i tota mena d’elements relacionats amb aquesta festivitat tan arrelada a la cultura mexicana.

A continuació ens desplaçarem fins a Silao, on passejarem pel seu centre històric. Descobrirem la plaça principal, l’església de Santiago Apòstol i el tradicional Mercat González Obregón, un espai ideal per conèixer l’ambient quotidià de la ciutat.

Seguirem la ruta fins a León, considerada la capital mundial del calçat i la pell. Farem una visita panoràmica pels principals atractius de la ciutat, com l’Arc de la Calçada, el majestuós Temple Expiatori, la Plaça dels Fundadors, la Catedral Basílica i la coneguda Zona Piel, centre comercial especialitzat en articles de cuir.

Dinar en un restaurant local.

A la tarda ens dirigirem al Cerro del Cubilete, considerat el centre geogràfic de Mèxic, on s’alça l’imponent monument del Crist Rei, un dels santuaris religiosos més importants del país i un magnífic mirador sobre els paisatges de l’estat de Guanajuato.

De retorn a Guanajuato, visitarem el Panteó de Santa Paula, un dels cementiris més famosos de Mèxic, estretament vinculat a les celebracions del Dia de Morts i conegut per la història de les seves cèlebres mòmies.

Finalitzarem la jornada amb el sopar a l’hotel i allotjament.

Esmorzar a l’hotel.

Després d’esmorzar iniciarem el nostre recorregut en direcció a Guadalajara, capital de l’estat de Jalisco i considerada el bressol d’alguns dels símbols més representatius de Mèxic, com els mariachis i el tequila.

Un cop arribats a la ciutat, començarem la visita del seu centre històric. Admirarem l’elegant Teatro Degollado, un dels edificis culturals més emblemàtics del país, i continuarem fins a la Catedral de Guadalajara, reconeixible per les seves característiques torres neogòtiques.

També veurem la Rotonda de los Hombres Ilustres, monument dedicat a les personalitats més destacades de l’estat de Jalisco, el Palacio del Gobierno, famós pels murals de José Clemente Orozco, i la popular Plaça Tapatía, un agradable espai que connecta alguns dels principals monuments de la ciutat. Finalitzarem la visita panoràmica contemplant l’impressionant Hospicio Cabañas, declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.

Dinar en un restaurant local.

A la tarda ens desplaçarem fins a Tlaquepaque, una de les localitats amb més encant de l’àrea metropolitana de Guadalajara. Passejarem pels seus carrers empedrats, envoltats de cases colonials, galeries d’art, botigues d’artesania i agradables places que conserven l’autèntic ambient tradicional mexicà.

En acabar les visites, trasllat a l’hotel.

Sopar i allotjament.

Després d’esmorzar a l’hotel, sortirem en direcció a Tequila, una de les poblacions més emblemàtiques de l’estat de Jalisco i declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO pel seu paisatge agaver i la seva estreta vinculació amb la beguda nacional de Mèxic. Durant el trajecte contemplarem les extenses plantacions de maguey blau, la matèria primera amb què s’elabora el tequila i que dibuixen un paisatge únic als peus del volcà de Tequila.

En arribar, passejarem pel centre històric de la població, amb els seus carrers plens d’ambient, places i edificis tradicionals que conserven l’essència d’aquest indret tan estretament lligat a la història del tequila.

A continuació visitarem una moderna destil·leria, on coneixerem tot el procés d’elaboració del tequila, des del cultiu i la recol·lecció de l’atzavara fins a la destil·lació i l’envelliment. La visita finalitzarà amb una degustació de diferents varietats d’aquesta beguda tan representativa de Mèxic.

Dinar en un restaurant local.

A la tarda ens desplaçarem fins a Guachimontones, un dels jaciments arqueològics més singulars del país. Durant la visita descobrirem les seves característiques piràmides circulars, úniques a Mesoamèrica, així com la història de la cultura Teuchitlán, que va habitar aquesta regió fa més de dos mil anys.

En acabar les visites, retorn Guadalajar on soparem en un restaurant local.

Retorn a l’hotel i allotjament.

El matí començarà amb l’esmorzar a l’hotel abans d’emprendre el trajecte cap a Morelia, la capital de l’estat de Michoacán. Pel camí farem una parada a Pátzcuaro, una de les poblacions colonials més boniques de Mèxic, coneguda per la seva estreta relació amb les tradicions del Dia de Morts i pel seu encant històric.

Durant la visita recorrerem el seu centre històric, on descobrirem la Basílica de Nostra Senyora de la Salut, el Temple de la Companyia de Jesús, la singular Casa dels Onze Patis, un antic convent convertit avui en un centre dedicat a l’artesania local, i la seva agradable plaça principal, autèntic punt de trobada de la vida quotidiana de la ciutat.

Dinar en un restaurant local.

A la tarda reprendrem la ruta fins a Morelia, ciutat declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO gràcies al seu extraordinari conjunt d’arquitectura colonial construït majoritàriament amb la característica pedra rosa de la regió. L’arribada està prevista al vespre.

Un cop instal·lats a l’hotel, gaudirem del sopar i disposarem de la resta de la nit per descansar abans de continuar el nostre recorregut l’endemà.

Després d’un bon esmorzar a l’hotel dedicarem el matí a descobrir Morelia, considerada una de les ciutats colonials més elegants de Mèxic i declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO. Els seus carrers i edificis de pedra rosa ens permetran gaudir d’un dels conjunts històrics més ben conservats del país.

Durant la visita recorrerem els principals monuments del centre històric, entre els quals destaquen la imponent Catedral de Morelia, el Palau del Govern, la Casa Natal de José María Morelos, heroi de la independència mexicana, el Palau de Justícia, l’històric Col·legi de Sant Nicolau, considerat una de les institucions educatives més antigues d’Amèrica, el Palacio Clavijero, antic col·legi jesuïta convertit avui en centre cultural, i el prestigiós Conservatori de Música de Las Rosas, el més antic de Mèxic.

Al migdia farem una pausa per dinar en un restaurant local.

A la tarda emprendrem el camí de retorn cap a Ciutat de Mèxic, on arribarem al final del dia després d’un agradable recorregut per terres de l’altiplà mexicà.

Per cloure la jornada, ens traslladarem directament a l’hotel, on ens esperaran el sopar i una merescuda nit de descans.

L’esmorzar donarà inici a una nova jornada en què ens dirigirem cap a Puebla, una de les ciutats colonials més belles i monumentals de Mèxic. Durant el trajecte, si les condicions meteorològiques ho permeten, podrem contemplar les espectaculars siluetes dels volcans Popocatépetl i Iztaccíhuatl, sovint coronats per la neu i protagonistes de la llegenda més famosa de la cultura asteca.

En arribar a Puebla, declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, descobrirem el seu magnífic centre històric. Passejarem pel Zócalo i les seves placetes, envoltades d’elegants edificis colonials, admirarem els antics palaus barrocs que han donat fama a la ciutat, visitarem la impressionant Catedral de Puebla i la Capella del Roser, considerada una de les grans joies del barroc mexicà. També recorrerem el tradicional Mercat d’Artesanies El Parián, el lloc ideal per conèixer i adquirir productes típics de la regió.

Dinar en un restaurant local.

A la tarda ens desplaçarem fins a dues de les esglésies més singulars dels voltants de Puebla: Santa María Tonantzintla, famosa per l’exuberant decoració barroca indígena del seu interior, i San Francisco Acatepec, reconeguda per la seva espectacular façana recoberta de rajoles policromades, considerada una de les més belles de tot Mèxic.

En finalitzar les visites, ens instal·larem al nostre hotel de Puebla, on gaudirem del sopar abans d’anar a descansar.

Després de l’esmorzar, deixarem enrere Puebla per emprendre el trajecte de retorn a Ciutat de Mèxic, on passarem les darreres hores del nostre viatge.

En arribar a l’hotel gaudirem del dinar i, a continuació, disposarem de la tarda lliure. Serà un bon moment per fer un últim passeig pels carrers de la capital mexicana, comprar algun record d’última hora, relaxar-se o aprofitar les instal·lacions de l’hotel abans de finalitzar aquesta gran aventura.

Al vespre ens retrobarem a l’hora convinguda per celebrar el sopar de comiat en un restaurant local. Serà l’ocasió perfecta per compartir les experiències viscudes durant el viatge i brindar pels records que ens enduem d’aquest fascinant recorregut per Mèxic.

En acabar el sopar, retorn a l’hotel i allotjament.

Després de l’esmorzar haurà arribat el moment de començar el retorn cap a casa.

Anirem cap a l’aeroport per agafar el vol de tornada.

Un cop hàgim facturat les maletes, sortirem en direcció a Barcelona, via una ciutat d’enllaç.

Àpats i nit a bord.

Arribada a Barcelona.

Després de recollir els equipatges, el Club del Viatger us traslladarà als domicilis del primer dia.

En aquest viatge...

  • Dinar previ al viatge per conèixer els companys de viatge, al guia acompanyant i rebre l’itinerari definitiu del viatge.
  • Trasllats d’anada i tornada des dels domicilis dels participants fins a l’aeroport o punts de recollida (Dins l’àmbit territorial habitual del Club del Viatger).
  • Guia acompanyant del Club del Viatger durant tot el viatge.
  • Vols internacions Barcelona – Ciutat de Mèxic en classe turista ambdós via una ciutat d’enllaç.
  • Tots els vols inclouen les taxes i impostos aeris i una peça d’equipatge per facturar.
  • Guies locals castellanoparlants durant tota l’estada.
  • 3 + 1 + 1 nits a l’hotel Casa Blanca 4* o similar a Ciutat de Mèxic.
  • 1 nit a l’hotel Gran Hotel de Querétaro 5* o similar a Querétaro.
  • 1 nit a l’hotel Real de Minas 4* o similar a San Miguel de Allende.
  • 2 nits a l’hotel Casa del Rector 4* o similar a Guanajuato.
  • 2 nits a l’hotel Quinta Real Guadalajara 5* o similar a Guadalajara.
  • 1 nit a l’hotel Gran Cantalagua 4* o similar a Moreila.
  • 1 nit a l’hotel La Perla 4* o similar a Puebla.
  • Pensió completa durant tot el viatge, des del sopar del primer dia fins a l’esmorzar del penúltim dia.
  • Bossa de picnic lleuger el primer dia del viatge.
  • Begudes incloses als àpats (aigua, cervesa o refresc i cafè).
  • Les visites especificades en el programa amb les entrades incloses.
  • Assegurança d’assistència durant el viatge.
  • Un obsequi del Club del Viatger per habitació.
  • Les propines en destinació.
  • Els serveis no especificats a l’itinerari.
  • Les despeses de caràcter personal.
  • Assegurança opcional de cancel·lació (preus i condicions a consultar directament amb el Club del Viatger).
Play Video

Fitxa del viatge PDF

Ompli aquestes dades per descarregar l’itinerari:

Fitxa Viatge PDF - CAT
RGPD

Preus

  • Doble
    Per persona
    en habitació doble
    7.995 €
  • Individual
    Suplement
    habitació individual
    1.795 €

Calendari de pagament

  • Dipòsit del 2.600 € abans del 22 de juny de 2027.
  • Resta del pagament abans del 31 d’agost de 2027.
Comparteix aquest viatge amb els teus amics!

T'agrada viatjar?

No et perdis el Blog del Club del Viatger

Descobreix per què el guia acompanyant és una de les figures més importants d’un viatge organitzat i com t’acompanya des de la trobada previatge fins al retorn a casa.
I si la teva única preocupació fos gaudir del viatge? Al Club del Viatger transformem la logística i els tràmits en una experiència tranquil·la, segura i acompanyada des de la porta de casa.
Hola, amics viatgers! Descobreix els pobles i paisatges d’Astúries en una experiència única.

Descobreix més viatges

T'oferim tot un ventall de viatges en grup

Resum de la privadesa
Club del Viatger

Aquest lloc web utilitza cookies per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Cookies estrictament necessàries

Les cookies estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Cookies de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.

Galetes addicionals

Aquest web utilitza cookies addicionals.