Calçotada tradicional del Club, Alcover i Guimerà

Com cada any, rendirem homenatge a l’hortalissa més preuada de l’Alt Camp, el calçot i la calçotada!

Un producte exquisit que va néixer un fred hivern de fa més de cent anys en algun lloc de la comarca de l’Alt Camp, de la mà d’un pagès local de Valls, que s’ha convertit, avui dia, en tota una festa gastronòmica, vinculada fortament als valors de la unió i la germandat.

Ens dirigirem terra endins fins arribar a la comarca de l’Alt Camp, per visitar el municipi d’Alcover, lloc ple de secrets i llegendes amb nombroses restes d’estil renaixentista. Gaudirem d’una exquisida calçotada al restaurant Esportell del Bou, i, ja a la tarda, encara tindrem temps de fer un magnífic passeig per la vila medieval de Guimerà, una de les més ben conservades de la regió on val la pena perdre’s pels carrers i carrerons sense cap pressa.

El Club del Viatger us espera una vegada més per viure plegats una nova aventura gastronòmica on l’amistat, el caliu i la tradició són els protagonistes!

Itinerari

Alcover i Guimerà
Dijous, 29 de febrer

De bon matí, sortida en autocar des dels diferents punts de recollida habituals en direcció cap a Alcover. Amb història medieval, renaixentista i modernista, podrem trobar entre les seves muralles llocs històrics que foren importants des del segle XIII. Aquest matí, farem un passeig amb guia que ens explicarà in situ què defineix la identitat de la vila a partir del seu passat, a més de descobrir el nucli antic d’Alcover, ple de secrets i llegendes.

Tot seguit us proposem gaudir d’una simpàtica i deliciosa calçotada acompanyada d’una bona graellada de carn al Restaurant Esportell del Bou a Picamoixons. Tal com hem comentat en altres ocasions, sembla que l’origen d’aquesta tradició té data de naixement i autor. La dita ens explica que tot s’inicià a finals del segle XIX, quan un pagès, Xat de Benaiges  trobà dues cebes blanques que havien germinat al seu hort. El protagonista les collí, en tallà les arrels i les cogué amb flama. A continuació, després de treure’ls-hi la pell ennegrida, les va sucar en una espècie de salsa formulada a partir d’oli, vinagre i sal i el resultat que n’obtingué fou tan satisfactori, exquisit i plaent que en perdurà any rere any convertint-se, avui en dia, en tot un fenomen gastronòmic únic al món.

Havent dinat farem una última visita per conèixer el petit municipi de Guimerà, a la comarca de l’Urgell. Aquí farem una visita guiada pel nucli medieval, tot fent una passejada històrica pels arcs, les galeries i els carrers empedrats de la vila. Val a dir que, Guimerà és per a molts un dels pobles medievals més bonics de Catalunya, amb un decorat que sembla congelat en el temps i molts secrets per descobrir entre els seus carrers. La visita ens permetrà aprofundir en el coneixement de la seva singular organització urbanística i arquitectònica, dels seus monuments i patrimoni, a més de les tradicions locals i ens perdrem caminant per la plaça Major i pels seus carrers laberíntics i costeruts.

En acabar i després d’un dia ple d’emocions serà hora d’acomiadar-nos i retornar als mateixos punts de recollida del matí.

En aquest viatge...

• Autocar privat per al nostre grup.
  • Guia acompanyant del Club del Viatger.
  • Esmorzar pícnic.
  • Visita guiada d'Alcover.
  • Calçotada amb begudes incloses al Restaurant Esportell del Bou.
  • Visita guiada de Guimerà.
  • Assegurança bàsica d’assistència en viatge.
  • Les propines.
  • Les despeses de caràcter personal.
  • Assegurança de cancel·lació. Preus i condicions per persona a consultar amb el Club del Viatger.