La Provença és una de les regions de França que més ens desperten els sentits gràcies als seus camps tenyits de lavanda, els seus encisadors pobles molts dels quals són considerats dels més bonics de França, els colorits mercats, interessants ciutats i una fascinant història.  Les dates que hem triat a finals de juny corresponen al començament de la florida de la lavanda  i ens permetrà conèixer una Provença amb olor i color d’estiu que ens fascinarà a nosaltres com ha fascinat a pintors i artistes al llarg dels segles.  Aquest viatge en autocar a la propera Provença té per nosaltres un sentit molt especial, ja que és el primer viatge que va fer el Club del Viatger ara fa ja 10 anys.  Benvinguts a una França meravellosa!

Camí cap a la Provença i visita d'Arles
Dijous, 27 de juny

Sortida des dels punts de recollida habituals en el confortable autocar del Club del Viatger cap a Barcelona i el Maresme. En ruta se servirà un desdejuni amb cafè i a l’hora de dinar farem un aperitiu amb Champagne a dalt de l’autocar per més tard parar a dinar a base d’un simpàtic però deliciós pícnic degudament regat amb bons vins.  A primera hora de la tarda arribarem a la ciutat d’Arles, ciutat romana creuada pel majestuós riu Roina i que va inspirar a Vincent Van Gogh en les seves pintures.  Un guia local ens acompanyarà a fer una visita a peu per aquesta ciutat mil·lenària i coneixerem entre altres monuments, el seu amfiteatre i el teatre romà. Acabada la visita, continuarem camí a través de les muntanyes de les Alpilles fins al poble de Saint-Rémy en Provence i ens instal·larem al nostre hotel situat al centre del poble, on ens allotjarem les tres properes nits.  Sortirem a sopar a un restaurant del centre i tornarem a peu a l’hotel per descansar

Visitem la Provença més rural i pintoresca
Divendres, 28 de juny

Després d’esmorzar a l’hotel, començarem una ruta en autocar per conèixer la Provença més rural i alhora més pintoresca. Travessarem la comarca muntanyosa del Luberon acompanyats d’oliveres i camps de lavanda fins a arribar al poble de Gordes, un dels més bonics de tot el país i que ens fascinarà amb la seva harmoniosa arquitectura de pedra, els seus animats carrerons i espectaculars vistes sobre la vall.  Dinarem a un restaurant i continuarem cap a la icònica Abadia de Senanque, probablement un dels llocs més fotografiats de tot França.

Continuarem el recorregut a través d’espectaculars carreteres de muntanya per retornar a Saint-Rémy per sopar, de nou a un restaurant

Avignon i les beaux de provence
Dissabte, 29 de juny

Després d’esmorzar, sortirem en autocar cap a la ciutat d’Avignon, ciutat dels Papes.   A l’arribada, un guia local ens acompanyarà a fer una visita a peu pel centre històric d’aquesta interessant ciutat banyada pe riu Roina. Avignon va ser la capital de la Cristiandat a l’Edat Mitjana i conserva encara les seves petjades. Nosaltres visitarem el Palau dels Papes, el pont de Saint Bénezet (el “pont d’Avignon”), les muralles i el seu excepcional conjunt monumental, catalogat en el Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO.

Després de dinar a un restaurant, deixarem Avignon enrere i seguirem camí cap al pintoresc poblet de Les Baux de Provence, al cor de les muntanyes de les Alpilles.  Aquesta ciutadella ha estat restaurada amb molts anys de treball i avui ens ofereix un magnífic patrimoni històric i cultural amb gran quantitat de monuments de diverses èpoques al llarg de la història.  A més, Les Baux ens seduirà amb els seus costeruts carrerons plens de botiguetes típiques i racons florits. Retorn cap a Saint-Rémy per refrescar-nos i sortir plegats a sopar a un restaurant.

Regió de la camargue i tornada a casa
Diumenge, 30 de juny

Després d’esmorzar i ja amb les maletes, sortirem de Saint-Rémy i anirem en direcció sud cap a la comarca de la Camargue on farem un recorregut panoràmic en autocar per veure els aiguamolls i el món d’aigua que el riu Roina forma a la seva arribada a la Mediterrània.  Anirem fins al poble de la Saintes-Maries-de-la-Mer on farem una passejada abans de continuar cap al poble medieval d’aigües Mortes on tindrem una mica de temps lliure per passejar pels seus animats carrers. Després de dinar a un restaurant, continuarem el viatge de retorn cap a casa on arribarem al vespre.  L’autocar del Club del Viatger ens retornarà als mateixos punts de recollida del primer dia

• Trobada pre viatge per donar el programa i informacions als participants, fer la primera trobada de companys de viatge i conèixer al guia acompanyant.
  • Confortable autocar del Club del Viatger amb conductor experimentat i de confiança durant tot el viatge i amb recollida als punts habituals del Club del Viatger.
  • Diverses “rondes de Champagne” a bord de l’autocar durant les tirades llargues o en simpàtiques parades espontànies a l’aire lliure durant el viatge.
  • Guia acompanyant del Club del Viatger durant tot el viatge.
  • Guies locals castellanoparlants per les visites d’Arles i d’Avignon.
  • Totes les visites i entrades segons l’itinerari.
  • 3 Nits a l’hotel Gounod de 3 estrelles o similar a Saint-Rémy de Provence.
  • Pensió completa des de l’esmorzar del primer dia fins al dinar del darrer.
  • Les begudes durant tots els àpats (Vi, aigües minerals i cafè)
  • Assegurança d’assistència en viatge
  • Tots els serveis no especificats a l’itinerari
  • Assegurança de cancel•lació.