Experiència Astronòmica i la serra del Montsec

Entre el cel i la terra: us proposem visitar paisatges espectaculars plens d’història i cels nítids que garanteixen una experiència única a la Serra de Montsec.

Aquesta terra ofereix uns cels tan clars i nets, que permeten l’excel•lent observació de les estrelles, atresorant una de les destinacions designades com a “Starlight” per la seva puresa, i on l’objectiu principal és la preservació i restauració de l’espai visual que permeti accedir a la llum de les estrelles.

Combinarem la visita coneixent la història i llegendes medievals d’Os de Balaguer i Balaguer, tot allotjant-nos a l’emblemàtica Hostatgeria del Monestir de Santa Maria de Bellpuig de les Avellanes situat enmig d’un marc d’espectacular bellesa natural, declarat Patrimoni històric i artístic d’interès nacional

A la recerca de les estrelles
Divendres, 24 d'abril

Sortida en autocar des dels diferents punts de recollida habituals del Club del Viatger en direcció cap a la província de Lleida, concretament a la comarca de la Noguera. Arribarem a Os de Balaguer, una població que deu el seu origen a la presència d’una fortificació musulmana del segle IX situada a la part alta del turó. Descobrirem amb el nostre guia local la fascinant història del castell que formava part d’una línia defensiva conformada per nombrosos castells de la zona i que és protagonista d’importants successos en el passat. Ens endinsarem al seu interior, on trobarem la sala gòtica i el Museu de Campanes de Catalunya. Dinarem a un restaurant local a base de productes de temporada i de proximitat.
A la tarda ens dirigirem cap al nostre allotjament, un hotel amb molt d’encant, ja que es tracta d’una Hostatgeria al Monestir de Santa Maria de Bellpuig de les Avellanes, una antiga abadia del segle XII de canonges regida per l’Orde de Sant Agustí. Situat en un entorn natural de boscos, jardins i vinyes, és ideal per gaudir de la tranquil•litat.
A l’hora de sopar, el Monestir ens ofereix l’oportunitat de delectar-nos amb un Menú degustació, ideal per assaborir la millor cuina de la zona.
No us deixarem descansar encara! El Montsec és un dels millors llocs de Catalunya per contemplar les estrelles, ja que el seu cel gaudeix de la qualificació de “Starlight”. Hem triat aquesta data d’abril per poder observar una exhibició especial de pluja d’estrelles, anomenada “Líridas”. Amb l’esperança de trobar-nos un cel clar, ens dirigirem al centre d’Observació de l’Univers d’Àger on a través de telescopis o directament, podrem veure aquest espectacle nocturn que ens brindaran les estrelles fugaces. En aquestes dates la terra travessa un núvol de restes còsmiques del cometa Thatcher. En contacte amb l’atmosfera, la pols estel•lar s’encén, deixant un rastre lluminós que delecta als amants del cel nocturn. Aquest ball celeste deu el seu nom al fet que serà visible en el cel al costat de la constel•lació de la Lira, una constel•lació en la qual Vega brilla. Esperem que puguin demanar molts desitjos, senyal que hauran vist moltes estrelles fugaces aquesta nit.
Ja passada la mitjanit, ens traslladarem de tornada al nostre allotjament.

Historia medieval de Balaguer
Dissabte, 25 d'abril

Esmorzarem tranquil•lament i sortirem en direcció a Balaguer, situat entre el pla i la muntanya de Lleida. Destaca per la seva riquesa cultural i paisatgística, i per un patrimoni inigualable gràcies al seu passat islàmic. El nostre guia ens ensenyarà els encants d’aquesta antiga ciutat medieval emmurallada. Descobrirem a través dels seus passatges estrets les restes d’un castell islàmic, l’església gòtica del segle XIV, un antic barri jueu i diverses places emblemàtiques del seu nucli urbà de formació àrab.
Finalitzada la visita dinarem en un restaurant local per degustar els seus plats de cuina tradicional catalana.
A la tarda tornarem als mateixos punts de recollida del primer dia

• Autocar privat per al nostre grup
  • Guia acompanyant del Club del Viatger
  • Esmorzar pícnic