El senderisme del Club del Viatger

Per definició entenen el senderisme com aquella activitat física que no entén d’edats, està a l’abast de tothom i es realitza a la natura. Una pràctica que et permet conèixer un país, la seva història, la seva cultura i el seu paisatge natural tot seguint a peu uns camins senyalitzats.

Hi ha diferents tipus de camins o senders, i es poden classificar en tres grans grups:

Senders de gran recorregut:  Són aquells amb una distància de més de 50 km, i que solen estar marcats amb franges blanques i vermelles. Depenen del país, poden haver-hi variacions en els colors. Aquest tipus de senders poden tenir desviacions i variants. Les desviacions es tracta de trams senyalitzats o no, que surten d’un sender homologat i que queda vinculat per a llocs o elements propers amb un interès rellevant, com un mirador, una església, un monument, … Les variants parteixen d’un sender principal que més tard si torna a connectar en un altre lloc diferent.

Senders de petit recorregut:  Són aquells que tenen una distància d’entre 10 i 50 km, marcats per franges blanques i grogues.

Senders locals: Són aquells amb una distància petita, de menys de 10 km i que estan marcats amb franges blanques i verdes.

Caminant pel Tirol:

Des del Club del Viatger es proposa fer un fantàstic viatge de caminades per les meravelloses rutes de muntanya de la regió del llac Achen i idoni per majors de 50 anys. El senderisme per Àustria és una modalitat molt arrelada en aquest país alpí, ja que des de fa segles era la forma habitual pels seus habitants per comerciar entre ells. Aquesta tradició l’han anat plasmant en les diferents rutes de senderisme i de trekking, i es pot recórrer quasi tot el país de manera pausada, i amb un gran contacte amb la gent i amb la natura.
Les rutes del nostre viatge no estan pensades ni per competir, ni per posar a prova a ningú sinó per compartir la passió per la muntanya, l’esperit de germanor que ràpidament es crea en el grup, per riure i per gaudir plegats de moments màgics. Totes les rutes que farem estan concebudes perquè persones amb nivells i condicions físiques diferents, els uns amb una mica d’esforç i els altres amb una mica de “paciència”, puguin gaudir de l’experiència de la muntanya sense problemes.

Perquè pugueu fer-vos una idea de nostre viatge de senderisme ” Caminant pel Tirol, us deixem un vídeo del viatge on el guia del Club del Viatger, en Martí us en farà cinc cèntims. Unes caminades pensades per compartir la passió per la muntanya, l’esperit de germanor que ràpidament es crea en el grup, per riure i per gaudir plegats de moments màgics.

Caminant per les Dolomites:

L’any passat va ser el primer viatge de senderisme del Club del Viatger a les Dolomites i  va ser tan meravellós que em decidit tornar-hi. Per molts, les muntanyes de les Dolomites són les muntanyes més boniques i impressionants d’Europa. L’any 2009 aquestes muntanyes van ser declarades per la UNESCO Patrimoni Natural de la Humanitat i són un destí ideal per fer senderisme durant la temporada d’estiu. Aquestes formacinos rocoses tenen un caràcter únic i són un marc incomparable per fer senderisme per rutes perfectament dissenyades per gaudir de la natura.  Unes rutes conegudes ampliament pel nostre expert guia i amic Gregor Demetz, que ens acompanyarà a fer 4 recorreguts mentre ens fa viure i sentir la muntanya juntament amb la seva flora i fauna.  Cada dia tindrem el plaer de dinar en un bonic i acollidor restaurant de muntanya anomenats Hütte.

Perquè pugueu fer-vos una idea de nostre viatge de senderisme ” Caminant per les Dolomites”  us deixem un vídeo del viatge on el guia del Club del Viatger, en Martí us en farà cinc cèntims. Unes caminades pensades per compartir la passió per la muntanya, l’esperit de germanor que ràpidament es crea en el grup, per riure i per gaudir plegats de moments màgics.

EL senderisme o el trekking si es practica a les muntanyes, és una activitat aeròbica que beneficia entre altres coses, el nostre sistema de circulatori. Practicant el senderisme enfortim el nostre cor i això ens ajuda a prevenir possibles patologies cardíaques i sobretot a mantenir la nostra pressió arterial en uns valors òptims.

De manera que tot són avantatges, i més quan ens trobem viatges organitzats i personalitzats amb la marca del Club del Viatger, viatges per a persones majors de 50 anys, viatges per fer pinya, per fer comunitat, en definitiva ,viatges per formar part de la família del Club del Viatger.