Converteix-te en un expert del país de Gal·les.

El País de Gal·les és la nació celta més petita i desconeguda de Gran Bretanya.

Té una superfície aproximada de 20.720 km², equivalent a l’estat de Massachusetts o a la meitat del territori de Suïssa. Gal·les els últims anys ha despertat un cert interès entre els turistes a causa dels seus fantàstics paisatges i l’amabilitat de la seva gent. Una cosa està clara, qui visita el País de Gal·les hi torna.

El País de Gal·les és una terra que oculta un gran patrimoni històric de gran bellesa i qualitat, i que ofereix al visitant un gran ventall d’ofertes molt atractives. Des de la seva dinàmica Cardiff, fins a les elegants poblacions costaneres, com conèixer quins personatges famosos són fills gal·lesos.
Com que des del Club del Viatger  creiem que una imatge val més que mil paraules, us deixem un video poc segons per contemplar la riquesa d’aquest desconegut país de Gran Bretanya.

Visitem la capital Cardiff.

Cardiff és la capital de Gal·les, especialment a partir del segle XIV. Podem dir que ha estat una ciutat celta, romana, gal·lesa, normanda i anglesa i no fou fins al segle XIX que es convertí en una ciutat important, gràcies al dinamisme del seu port i de la seva indústria. A Cardiff trobem importants edificis i construccions que ressalten per la seva barreja de història tradicional del passat i modernitat del present, així com nombroses edificacions històriques de gran valor com el Castell de Cardiff i la Catedral de Llandaff.

Poblacions costeneres d’elegancia i atractiva bellessa natural.

Colwyn Bay és una ciutat balneària que permet al visitant gaudir de la seva arquitectura i del seu dinamisme.  Es troba ubicada al nord de Gal.les, molt aprop del parc nacional de  Snowdonia.

La ciutat de Llandudno es troba al nord de Gal·les i és un centre de vacances construït al més estil victorià que el passat es va convertir en un destí molt freqüentat per grans personalitats de l’època. És un punt costaner convertit en lloc de tranquil·litat i repòs, ple de naturalesa i amb tots els serveis necessaris a l’abast de la mà.

Aberystwyth és un centre turístic i educacional important i un enllaç cultural entre el nord i el sud del País de Gal·les.  La població autòctona és d’aproximadament 12.000, però té un 75% d’habitants addicionals degut als estudiants i treballadors associats a la Universitat d’Aberystwyth. De manera que durant 9 mesos la seva població augmenta fins aproximadament 21.000 persones. Com a dada històrica podem afirmar que el primer departament de política internacional del món fou creat a Aberystwyth el 1919.

Personatges famosos fills del País de Gal.les.

Philip Anthony Hopkinsactor galés nascut el 31 de desembre de 1937 que va adoptar la nacionalidad estadounidense, i que domina altres vessants artístiques com la de compositordirectorproductordibujanteescritormúsico y pintor. Dins la seva filmografia destaca la seva  interpretació del psicópata Dr. Hannibal Lecter en les pel.licules The Silence of the Lambs (El silencio de los corderos)Hannibal i Red Dragon.

Thomas Edward Lawrence , conegut com a T. E. Lawrence, fou un funcionari britànic reconegut per la funció d’enllaç que va dur a terme durant la Rebel·lió Àrab entre els anys  1916 i 1918. Les notes autobiogràfiques, juntament amb l’extraordinària amplitud i varietat de les seves activitats i associacions, l’han convertit en objecte de fascinació i l’han popularitzat com a Lawrence d’Aràbia, un nom que va ser donat a conèixer arreu del món l’any 1962 amb la pel·lícula Lawrence d’Aràbia, basada en la seva pròpia vida.

Diana de Gal·les,  nascuda  amb el nom de Diana Frances Spencer . Coneguda internacionalment com a Lady Di o la princesa del poble ha estat mare de Guillem i Enric i esposa del Príncep Carles de Gal·les, hereu de la Corona Britànica i jove de Sa Majestat la Reina Elisabet II del Regne Unit. La seva trista mort el 31 d’agost de 1997 en un accident d’automòbil juntament amb la seva parella l’egipci Dody Al-Fayed en el pont de l’Ànima a París, la va convertir en un icone de la societat anglesa i en un personatge imprescindible de la història mundial mes  recent. Popularment és coneguda com la “Princesa Diana”, un títol que ella mai va tenir. En l’acord de divorci es va establir que Diana perdria el tractament d’Altesa Reial i conservaria el títol de Princesa de Gal·les.Tot i no ser nascuda al País de Gal.les,  durant la seva vida va ser considerada con la Princesa de Gal.les i despres del seu divorsi fou anomenada la Princesa de Gal.les.