Xipre, la gran desconeguda del Mediterrani

Un cop més, enamorats de la Mediterrània, el Club del Viatger us proposa travessar el nostre mar per tal de descobrir una de les seves illes. Als confins orientals del Mediterrani s’alça enmig del mar l’illa de Xipre. Mig veneciana i mig bizantina, Xipre ha estat des de l’Antiguitat un assentament estratègic per diverses cultures i alhora un pont entre Europa, Àsia i l’Àfrica.

Un viatge que recorrerà les ciutats de Limassol i  la ciutat dividida de Nicòsia, així com els jaciments de Pafos i de Curium i les esglésies bizantines de les muntanyes de Troodos. Un viatge de contrasts que encantarà tant als amants de la història i l’arqueologia com als viatgers que cerquen els paisatges més tradicionals de la mediterrània!

Dia 9  –  Camí cap a Xipre

Sortida en autocar des dels diversos punts de recollida i cap a l’Aeroport de Barcelona per volar fins a Xipre via una ciutat europea.

Dia 10 –  Limassol, Curium i Omodos

Esmorzar a l’hotel i sortida cap al centre històric de la ciutat de Limassol. Allà podrem observar i visitar el castell medieval, que alberga un interessant museu però l’element més notable és la seva capella de 1191 i construïda durant la III Creuada.
Continuarem posteriorment cap a l’oest de l’illa tot observant les plantacions de cítrics a Phassouri fins arribar a la ciutat de Curium.

Posteriorment continuarem el viatge fins al poble d’Omodos, un dels més tradicionals i bells de l’illa, on podrem visitar el Monestir de la Santa Creu i la Premsa Medieval del Vi, on hi realitzarem una cata de vi a una bodega familiar. Tornada a l’hotel per sopar i allotjament

Dia 11Pafos, Ciutat d’Afrodita i l’Apòstol Pau

Esmorzar a l’hotel i sortida en direcció a l’oest fins a Petra tou Romiou, a la costa, el lloc mitològic que s’associa al naixement d’Afrodita entre les espumes blanques del mar. Continuarem posteriorment fins a Kato-Pafos, on visitarem les anomenades Tombes dels Reis. Aquest jaciment arqueològic data dels segles III aC i III dC i consta d’un conjunt únic de tombes tallades a la roca. Passejarem tranquil·lament pel port pesquer de Pafos. Dinar a un restaurant local.

Continuarem posteriorment fins al Parc Arqueològic de Pafos per tal de visitar les excavacions de 1962 i que han estat declarades Patrimoni de la Humanitat per la Unesco. Al Parc Arqueològic podrem trobar-hi un dels conjunts de mosaics més importants del món. A la tarda, i abans de tornar a l’hotel, anirem a visitar la columna de l’Apòstol Pau, el qual visità l’illa juntament amb Sant Bernabé. Sopar i allotjament a l’hotel.

Dia 12  –  Nicòsia, la capital dividida

Esmorzar a l’hotel i sortida cap a Nicòsia, la capital de Xipre. Nicòsia és la seu política i la capital financera de l’illa.  Posteriorment visitarem, a la part sud de la ciutat, el Museu Arqueològic i la seva meravellosa col·lecció de peces històriques. Visitarem també la Catedral Metropolitana de Sant Joan Teòleg, del s. XVIII i al costat del Palau Arquebisbal. Dinar a un restaurant local.

A la tarda podrem seguir passejant per la ciutat i els seus carrers principals, tot creuant fins a la ciutat ocupada i visitar el Buyuk Han, antic hostal del s. XVI i la Gran Catedral de Santa Sofia, convertida en mes quita des de 1570, amb la seva sorprenent façana gòtica de clara inspiració francesa del s. XIII i on foren coronats els reis de Xipre durant l’Edat Mitjana. Al vespre tornarem a l’hotel per sopar i allotjar-nos-hi.

Dia 13  –  Muntanya de Troodos i visita de les esglèsias bizantines.

Esmorzar a l’hotel i sortida en autocar a través de les muntanyes de Troodos, tot admirant petits pobles i paisatges naturals fins arribar a Nikitari, on podrem visitar l’església bizantina de Panayia tis Asinou, del segle XI. Posteriorment continuarem la ruta fins al poble de Laghoudera, per visitar la famosa església de Panayia tou Araka, del segle XII i els seus interiors amb frescs. Ambdues esglésies estan considerades Patrimoni de la Humanitat per la Unesco.

Conclourem la jornada al poble de Kakopetria, on hi trobem l’església d’Ayios Nikolaos tis Stegis, una església bizantina datada del segle XII i situada al bell mig de les muntanyes de Troodos i també considerada Patrimoni de la Humanitat per la Unesco. Tindrem temps encara de passejar pel centre històric de Kakopetria abans de retornar al nostre hotel per sopar.

Dia 14 Retorn a Barcelona

Esmorzar a l’hotel i trasllat a l’aeroport internacional de Larnaca per agafar el nostre vol cap a Barcelona via una ciutat europea. Un cop arribem a Barcelona, l’autocar del Club del Viatger ens estarà esperant per retornar-nos als punts de recollida del primer dia.