Vietnam: Patrimoni, cultura i societat

Visitar el Vietnam et sorprendrà per les seves mil cares, així com per les seves platges paradisíaques, els seus arrossals verds i la seva cultura vietnamita.

És un país multiètnic, amb nombrosos espais declarats Patrimoni de la Humanitat i una sorprenent naturalesa. Els vietnamites sempre tenen històries per explicar. Les ciutats, els palaus, les pagodes i els temples omplen aquesta cultura de meravelloses tradicions i creences. La Ciutadella de Hue, el Santuari de My Son o la ciutat antiga de Hoi An són alguns exemples d’aquest riquíssim patrimoni vietnamita.

La societat vietnamita és encara molt rural i familiar, donant gran importància als valors tradicionals i també al respecte a la família i a l’amor i dedicació pels més petits. Encara que va ser la generació dels majors els que van viure els horrors de la famosa Guerra de Vietnam, aquest factor ha deixat i segueix marcant a dia d’avui el caràcter dels vietnamites, que estan orgullosos de ser un país que va lluitar i va guanyar a totes les potències militars contra les quals va lluitar (francesos, americans i xinesos). Per altra banda, Vietnam també és un país jove amb ganes de viure i adaptar-se als nous canvis socials. Donant gran importància a l’educació i creant grans professionals universitaris, cosa que fa que el país i la societat any rere any es vagi modernitzant.

Els costums més importants i curiosos que hem de conèixer quan visitem el Vietnam són:

• S’entra descalç a les cases, temples i moltes tendes.
  • No se saluda amb contacte físic, abraçades o petons a la galta.
  • S’intenta parlar amb les persones amb un to baix i respectuós. Elevar el to de veu i gesticular amb les mans pot indicar senyal d’ofensa.
  • No s’acaricia al cap dels més petits.
  • Mai s’ha de senyalar el dit en una discussió. La gent de Vietnam ho interpretaria com una ofensa.
  • Si t’inviten a menjar, espera a què ells et serveixin primer i intenta repetir tots els cops que puguis. Això és senyal de respecte.
  • Quan s’està en zones ètniques, s’ha de ser encara més respectuós amb la gent local.
  • Abans de fer una fotografia es demana permís primerament. Així i tot, et sorprendrà veure com estan d’encantats de fer-se una foto amb tu.
lantern-1524595_960_720

Vietnam, el país que està en constant expansió i que destaca sobretot per l’amabilitat dels seus habitants t’està esperant. Des del Club del Viatger hem preparat aquest viatge amb gran il·lusió. Et vens amb nosaltres?

Una bona companyia és l’èxit de qualsevol viatge