Vine i gaudeix d’un dia ple d’emocions culturals i gastronòmiques de la mà del Club del Viatger!

En un entorn privilegiat sobre la punta de la península de Casserres i envoltat per un meandre del riu Ter, se’ns apareixerà el majestuós Monestir de Sant Pere de Casserres, una autèntica joia del romànic que fou l’únic monestir benedictí de la comarca d’Osona, el qual posseeix el claustre amb porxos de columnes més antic del país.

Delectarem el nostre paladar a base d’un excel·lent dinar on tastarem alguns plats típics de la gastronomia osonenca i finalitzarem la jornada tot descobrint l’encisadora capital de la comarca, Vic, a través d’un plaent passeig guiat que ens il·lustrarà la història de la vil·la i ens desvetllarà l’increïble patrimoni cultural i arquitectònic de la ciutat, el màxim exponent del qual és sense dubte la conegudíssima Plaça Major, una de les places porxades més grans del país que s’ha convertit en el centre neuràlgic de la ciutat

Vic i el monestir de Sant Pere de Casserres
Dissabte, 16 de març

De bon matí, sortida en autocar des dels diferents punts de recollida habituals en direcció cap al monestir de Sant Pere de Casserres, un dels més interessants i pintorescs d’Osona, on us convidem a viatjar en el temps per descobrir l’únic monestir de l’orde benedictí a la comarca, el qual domina el pantà de Sau.

El majestuós monestir s’alça sobre la punta de la península de Casserres, just a la zona on el riu Ter dibuixa una sèrie de meandres que retallen les d’exuberants muntanyes de bosc mediterrani. Aquest destaca per l’harmonia i la calma de les seves estances que són austeres, proporcionades i modestes però alhora sorprenents!

La nostra visita ens permetrà descobrir una veritable joia de l’art romànic català i conèixer com era la vida dels monjos a Casserres, mitjançant un audiovisual on s’explica la llegenda, la història i el procés de construcció del conjunt monàstic, i la visita de les diferents sales que el formen. Veurem, entre altres, el claustre amb porxos de columnes més antic que es conserva a Catalunya, el dormitori, la cuina, el refectori, l’hospici o l’scriptorium, la sala on els monjos copiaven i il·lustraven els llibres. Al costat del conjunt, s’erigeix l’església romànica, una de les més importants del país per la seva dimensió, caracteritzada per ser més ampla que llarga, a causa de l’estretor de l’espai on es va construir.

En acabar, ens desplaçarem pocs kilòmetres en autocar fins a arribar al magnífic Parador de Vic Sau, situat en un dels paratges més bells de la comarca, amb la serralada de les Guilleries al fons i el pantà de Sau a la falda. Avui, gaudirem d’un excel·lent dinar i podrem degustar alguns plats típics de la gastronomia osonenca que seran per al nostre paladar una autèntica delícia!

Després de dinar seguirem cap a Vic, una ciutat rica en contrastos que posseeix un gran patrimoni cultural i artístic. Després de trobar-nos amb el nostre guia local, gaudirem d’un recorregut a peu pel nucli antic i coneixerem alguns dels edificis més interessants en l’àmbit històric, arquitectònic o artístic, entre els quals destaquem el temple romà que data del segle II; les muralles del segle XIV; el pont romànic o la plaça Major, una de les àgores porxades més grans de Catalunya on se situa l’Ajuntament i les modernistes cases de la Cortina i la Costa entre altres. Abans de retornar cap a casa encara tindrem temps de visitar la nau central de la Catedral per descobrir la decoració de Josep M. Sert i el conjunt de capelles que conformen l’espai principal del temple.

Després d’haver gaudit d’un magnífic dia en bona companyia retornarem cap als punts de recollida inicials

• Autocar privat per al nostre grup
  • Guia acompanyant del Club del Viatger
  • Esmorzar de camí