Tardor a la Garrotxa

El Club del Viatger us proposa un cap de setmana a la Garrotxa, un territori abrupte, marcat pel seu passat volcànic, que ha donat lloc a una gastronomia extraordinària, la cuina volcànica, basada en productes de la terra. Un indret que alberga bellíssims poblets com Besalú i Santa Pau, els quals visitarem tot descobrint el seu patrimoni medieval, i Olot, amb el seu senyorial nucli històric, ens invitarà a fer un agradable passeig per conèixer la seva arquitectura modernista.

Paisatgísticament, podrem conèixer el Parc Natural de la Zona Volcànica amb la seva variada i frondosa vegetació, plena d’alzinars, rouredes i fagedes. Us animem a gaudir dels colors de la tardor fent un passeig en carruatge per la Fageda d’en Jordà, un dels indrets més màgics de la comarca i a viure una  meravellosa experiència en globus aerostàtic, que serà sense dubte un dels moments àlgids de la sortida.  Ens acompanyeu?

Besalú, la Fageda d'en Jordà i Santa Pau
Dissabte, 17 d'octubre

Sortida en autocar des dels diferents punts de recollida habituals del Club del Viatger en direcció cap a Besalú, un dels poblets medievals més bonics de Catalunya. Farem una visita guiada del nucli antic tot veient el seu pont fortificat, tot un símbol a la ciutat, els seus edificis romànics, el barri jueu amb les restes de l’antiga sinagoga i els inigualables banys jueus, únics a tota la península.

Havent dinat, seguirem en ruta cap a la Fageda d’en Jordà, una excepcional fageda on mitjançant un agradable passeig en carruatges, podrem copsar la bellesa de la tardor tot apreciant les diferents tonalitats que agafa la fulla al caducar.

Farem l’última parada d’avui a Santa Pau, per gaudir d’un dels centres històrics més bells i millor conservats de la zona. Realitzarem un agradable passeig fins a arribar al magnífic mirador i continuarem pels diferents carrers empedrats que ens portaran fins a la plaça Major amb les seves arcades i l’església de Santa Maria.

Ja al vespre, ens traslladarem cap a l’hotel on soparem i ens allotjarem.

Globus aerostàtic i Olot
Diumenge, 18 d'octubre

Esmorzar i pels que ho vulguin, sortida ben d’hora al matí per viure  l’experiència de volar en globus aerostàtic, un dels moments màgics del cap de setmana! Farem un sobrevol pels volcans de la Garrotxa, per admirar un paisatge únic, ple de contrasts i colors!

Participa en aquesta aventura tot gaudint d’unes vistes panoràmiques úniques de 360º i, si el dia és clar, podrem arribar a observar les muntanyes de Montserrat i el mar Mediterrani, sempre amb els Pirineus al fons i els volcans als nostres peus. A bord, brindarem amb cava i tastarem una coca de llardons mentre contemplem el paisatge.

Una vegada estiguem a terra, ens traslladarem en vehicles 4×4 fins a les instal·lacions de Vol de Coloms, on podrem compartir les sensacions i experiències viscudes tot fent un complet i extraordinari esmorzar de pagès amb productes locals.

Qui opti per no volar en globus, esmorzar bufet a l’hotel i es retrobaran amb la resta del grup abans de seguir fins a Olot, la capital de la comarca on coneixerem el seu patrimoni modernista tot realitzant un passeig pel centre de la ciutat. El modernisme va tenir una forta influència sobre l’arquitectura urbana, a finals del segle XIX i principis de segle XX. Al llarg de la visita veurem els exteriors d’alguns dels edificis més importants de la ciutat, tals com la façana de la casa Solà Morales projectada per Domènech i Montaner, la casa Gaietà Vila, un dels edificis més admirats a la ciutat o la casa Masramon, obra de l’arquitecte Rafel Masó.

Finalitzada la visita, dinarem a un restaurant on gaudirem d’un menú amb especialitats locals.

Retornarem als mateixos punts de recollida del primer dia.

• Autocar privat per al nostre grup
  • Guia acompanyant del Club del Viatger
  • Esmorzar de camí
  • Visites a Besalú, Santa Pau i Olot modernista