Morella i Vinaròs

Acompanya’ns a descobrir el nord de Castelló, una província amb un impressionant atractiu litoral i una riquesa interior plena de natura, patrimoni històric-artístic, exquisida gastronomia i singulars tradicions.

Visitarem Morella, un exemple típic de ciutat gòtica, declarada Bé d’Interès Cultural i catalogada com un dels pobles més bonics del país. En aquest preciós poble medieval emmurallat visitarem la joia gòtica de l’Església Santa Maria, el seu imponent castell del segle XIV i l’antic Convent de Sant Francesc del segle XIII. Passejarem pels seus carrers escalonats, habitades des del tercer Mil·lenni abans de Crist, mentre el nostre guia ens explica la seva història.

Dinarem a un restaurant, on la cuina de muntanya amb origen medieval, barreja ingredients locals del camp, les herbes aromàtiques, carns, llet i mels, sota un bon foc a la xemeneia.

A la tarda ens dirigirem a Forcall, un petit poble situat a una vall envoltada de rius i muntanyes de gran riquesa paisatgística i faunística. El nostre allotjament serà a un típic palau del renaixement aragonès, construït al segle XVI amb pedra noble, talles en fusta i arcs al pis més elevat. Actualment està rehabilitat i alberga un hotel amb encant. Soparem al seu restaurant on degustarem alguns dels plats més típics de la zona.

L’endemà, després d’un bon esmorzar, seguirem el nostre viatge fins a Vinaròs, a la Costa dels Tarongers i amb llarga història de pescadors i cuidades platges. El nostre guia local ens ensenyarà els bells carrers i els monuments més importants com l’Ajuntament, l’Església Arxiprestal d’estil gòtic-renaixentista i algunes de les seves cases modernistes.

Aprofitarem per dinar a un dels restaurants situats a prop del mar, on els arrossos, el peix, el marisc i el llagostí de Vinaròs, són la base culinària dels més variats i saborosos plats que degustarem.

Finalitzarem el dia retornant a Barcelona i el Maresme, on l’autocar del Club del Viatger ens retornarà als mateixos punts de recollida del dia anterior.

• Autocar privat per al nostre grup
  • Guia acompanyant del Club del Viatger
  • Esmorzar pícnic
  • Visita guiada de Morella i Vinaròs