Us convidem a gaudir d’una tarda molt especial de la mà del Club del Viatger, tot assistint a la representació de l’òpera Madama Butterfly de Giacomo Puccini al Gran Teatre del Liceu, una de les òperes més representades als escenaris de tot el món, amb la soprano basca Ainhoa Arteta interpretant el rol de Cio-Cio San, la geisha japonesa, que s’ha convertit en un dels personatges més estimats de la història de l’òpera.

Abans però, visitarem el Call, l’antic barri jueu de la ciutat comtal, on les reminiscències d’antics signes hebreus, gravats i la sinagoga més antiga de la península ens esperen! Deixa’t seduir i sorprendre per la vibrant història de l’antiga comunitat jueva en l’era medieval. T’ho perdràs?

Dimarts, 29 de gener

A les 16:45h ens trobarem a la Plaça Nova per iniciar la nostra visita a peu del Call jueu de Barcelona. Un dels majors atractius de la ciutat comtal es basa en el fet que el seu nucli antic conserva encara racons màgics que s’han mantingut intactes amb el pas del temps, fet pel qual ens permet passejar pels seus carrers, tot revivint com era la Barcelona dels nostres avantpassats. Entre tots ells, el barri jueu és sense dubte un d’aquests indrets tan especials.

Entre totes les comunitats jueves que habitaven la península, la de Barcelona va ser una de les més grans i poderoses. Coneixerem aquest capítol de la història de la nostra estimada ciutat tot passejant a través dels estrets i laberíntics carrers de Ciutat Vella; descobrirem com es vivia en aquesta comunitat i aprendrem com era la seva cultura i quins eren els seus costums que gairebé han quedat en l’oblit.

Durant el recorregut, tindrem l’oportunitat de visitar l’interior d’un dels edificis jueus més emblemàtics per la seva història, l’Antiga Sinagoga Major de Barcelona. Recentment descoberta i restaurada aquesta és considerada la sinagoga més antiga de la península i és l’única de les cinc sinagogues medievals que es conserven a la ciutat.

Acabada la visita ens dirigirem al Liceu per gaudir d’una de les òperes més preuades del verisme italià,  l’emblemàtica Madama Butterfly de Giacomo Puccini, amb la soprano basca Ainhoa Arteta interpretant el rol de Cio-Cio San, la geisha japonesa, que s’ha convertit en un dels personatges més humans, sensibles i fascinants de la història de l’òpera. En aquesta ocasió, hem reservat entrades de molt bona visibilitat a platea.

Madama Butterfly és considerada una de les obres mestres del compositor italià i continua sent una de les òperes més representades als escenaris d’arreu del món. La seva història ens captivarà tot passant de la poesia més delicada al dramatisme més vertiginós; un drama psicològic i apassionant que el mateix Puccini va descriure com “l’òpera més sentida i la més evocadora que mai hagués pogut concebre”.

A mitja part podrem gaudir al Foyer del Gran Teatre del Liceu d’un berenar-sopar salat i d’una copa de cava exclusius per als membres del Club del Viatger tot confiant en compartir plegats una vetllada musical plena de passió.

• Entrades amb bona visibilitat a platea al Gran Teatre del Liceu per a l’òpera Madama Butterfly de Giacomo Puccini
  • Visita guiada per al Call jueu de Barcelona
  • Entrades per l’Antiga Sinagoga Major de Barcelona
  • Berenar-sopar salat al Foyer del Gran Teatre del Liceu