L’Empordanet, l’autèntic Empordà

A mig camí entre la ciutat de Girona, els nuclis costaners de la Costa Brava i al peu del Massís de les Gavarres, se situa l’Empordanet, amb un paisatge amable i esquitxada de petits i atractius poblets medievals on el temps s’atura.

Us proposem una excursió per conèixer alguns dels pobles més encisadors de la regió. Pararem a Peratallada per descobrir la història d’aquesta vila medieval de postal, Palau-sator i l’emblemàtica torre de les Hores, dinarem a un bon restaurant a Pals i acabarem el dia amb les visites de Cruïlles on visitarem el Monestir de Sant Miquel i Monells que ens fascinarà amb la seva Plaza Major.

Peretallada - Pals - Cruïlles - Monells
Dijous, 26 de març

Sortida en autocar des dels diferents punts de recollida habituals del Club del Viatger en direcció a Peratallada, un dels pobles empordanesos que ha conservat intacte el seu caràcter medieval. Realitzarem una visita guiada d’aquest poblet declarat monument històric, considerat un dels pobles més bells de l’Empordà. Al llarg de la visita coneixerem la seva història, tot recorrent la plaça Major, amb els seus porxos, el seu entramat de bells carrerons plens d’encant, cases nobiliàries i les seves muralles!

Seguim camí cap a Palau-sator, un dels poblets més desconeguts però de visita obligatòria gràcies al seu encant. Farem un breu passeig on podrem veure la magnífica torre de les Hores situat a l’antiga muralla medieval.

Ens dirigim ja cap a la pintoresca i fortificada Pals, situada al cim d’un petit pujol que destaca per la seva fisonomia medieval. El poble va ser fundat al s. IX i nosaltres tindrem el plaer de conèixer-la tot fent un recorregut pel seu nucli històric. Posteriorment, gaudirem d’un bon dinar a un restaurant.

Per últim, abans de tornar a casa, encara tindrem temps de visitar Cruïlles i Monells, els quals compten amb nombrosos punts d’interès. Del primer, en destaca la seva monumental torre de base circular del s. XI situada a la plaça principal i visitarem el monestir benedictí de Sant Miquel amb les seves interessants decoracions exteriors. Monells, per la seva banda, és considerada una de les viles més belles i preservades de la regió, amb estrets carrerons empedrats, placetes, muralles, torres i cases de pedra i on podrem veure la meravellosa plaça porxada on antigament es celebrava el mercat.

En acabar, serà hora d’acomiadar-nos de les terres empordaneses i retornar als mateixos punts de recollida inicials.

• Autocar privat per al nostre grup
  • Guia acompanyant del Club del Viatger
  • Esmorzar pícnic de camí
  • Dinar a un bon restaurant a Pals amb les begudes incloses