Provença, la florida de la Lavanda i la França medieval

La Provença és una de les regions de França que més ens desperten els sentits gràcies als seus llargs camps de lavanda de color malva, són possiblement l’estampa més famosa de la Provença. Aquesta bella regió del sud de França amb vista al Mediterrani és exuberant en paisatges i llocs, conformant una de les destinacions més completes del país veí. Poblada des dels temps dels fenicis, la Provença té des de vestigis romans i pobles medievals fins a parcs naturals i platges delicioses.

Visitarem alguns dels seus encisadors pobles, molts dels quals són considerats dels més bonics de França, amb colorits mercats, interessants monuments i una fascinant història.  Les dates que hem triat, a finals de juny, corresponen al començament de la florida de la lavanda  i ens permetrà conèixer una Provença amb olor i color d’estiu que ens fascinarà a nosaltres com ha fascinat a pintors i artistes al llarg dels segles.

Arribada a Saint Rémy de Provence, paisatges que v
Dissabte, 27 de juny

Sortida des dels punts de recollida habituals en el confortable autocar del Club del Viatger cap a la Provença. Esmorzarem a l’autocar i farem una parada per dinar a base d’un simpàtic i deliciós pícnic.

A primera hora de la tarda arribarem a Fontvieille, en el cor del Parc Natural Regional “Alpilles”, on trobarem la guia que ens acompanyara durant la nostra estada. Visitarem Fontvielle, un típic poble provençal amb encantadores cases, fonts antigues i sinuosos carrerons. Acabada la visita, continuarem camí a través de les muntanyes de les Alpilles Fins al poble de Saint-Rémy de Provença, on visitarem l’Abadia de Saint-Paul-de-Mausole, sanatori psiquiàtric en el qual va ingressar Vincent Van Gogh, un lloc inspirador per al seu període més productiu.

Ens instal·larem al nostre hotel situat al centre del poble, on ens allotjarem les tres properes nits.  Sortirem a sopar a un restaurant del centre i tornarem a peu a l’hotel per descansar.

Essències de la lavanda per la Provença
Diumenge, 28 de juny

Després d’esmorzar a l’hotel, començarem una ruta en autocar per conèixer la Provença més rural i alhora més pintoresca. Travessarem la comarca muntanyosa del Luberon acompanyats d’oliveres i camps de lavanda fins a arribar cap a la icònica Abadia de Senanque, probablement un dels llocs més fotografiats de tot França. Seguim fins al poble de Gordes, un dels més bonics de tot el país i que ens fascinarà amb la seva harmoniosa arquitectura de pedra, els seus animats carrerons i espectaculars vistes sobre la vall.

Dinarem a un restaurant local i continuarem el recorregut a través d’espectaculars carreteres de muntanya fins a Roussillon, poble inclòs dins de l’associació dels pobles més bonics de França (Les Plus Beaux Villages de France). Continuem fins a Sault, un poble enfilat en un aflorament rocós, en una plana composta de camps de blat, espelta, espígol i lavanda. Tornarem a Saint-Rémy per sopar, de nou a un restaurant.

Història i avantpassats de la Provença
Dilluns, 29 de juny

Després d’esmorzar, avui descobrirem el món d’homes i dones de fa 36.000 anys i viatjarem fins a La Grotte Chauvet Adèche. Els primers artistes de la història humana, que vàren crear una obra mestra en una profunda cova. Cavalls, lleons, rinoceronts i molts altres animals estan dibuixats en la paret de la cova, representant situacions quotidianes, caçant o barallant-se. 36.000 anys després, científics, enginyers i artistes han aconseguit una cosa única a tot el món: han recreat l’original d’aquesta cova, la cova Chauvet 2 Ardecha, i ens han posat a la nostra disposició aquesta extraordinària obra completa de pintures i gravats. Comprèndrem l’emoció que van sentir els descobridors de la cova, amb estalagmites i estalactites, fa vint anys.

Sortirem en autocar cap a la ciutat d’Avignon, ciutat dels Papes. A l’arribada, el nostre guia ens acompanyarà a fer una visita a peu pel centre històric d’aquesta interessant ciutat banyada pel riu Roïna. Avignon va ser la capital de la Cristiandat a l’Edat Mitjana i conserva encara les seves petjades. Nosaltres visitarem el Palau dels Papes, el pont de Saint Bénezet (el “pont d’Avignon”), les muralles i el seu excepcional conjunt monumental, catalogat en el Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO.

Després de dinar a un restaurant local, deixarem Avignon enrere i seguirem camí cap al pintoresc poblet de Les Baux de Provence, al cor de les muntanyes de les Alpilles.  Aquesta ciutadella ha estat restaurada amb molts anys de treball i avui ens ofereix un magnífic patrimoni històric i cultural amb gran quantitat de monuments de diverses èpoques al llarg de la història.  A més, Les Baux ens seduirà amb els seus costeruts carrerons plens de botiguetes típiques i racons florits. Retorn cap a Saint-Rémy per refrescar-nos i sortir plegats a sopar.

La Provença més natural, entre aiguamolls i pobles
Dimarts, 30 de juny

Després d’esmorzar i ja amb les maletes, sortirem de Saint-Rémy i anirem en direcció sud cap a la comarca de la Camargue on farem un recorregut panoràmic en autocar per veure els aiguamolls i el món d’aigua que el riu Roïna forma a la seva arribada al Mediterrani.  Anirem fins al poble de la Saintes-Maries-de-la-Mer on farem una passejada abans de continuar cap al poble medieval d’Aigües Mortes on tindrem una mica de temps lliure per passejar pels seus animats carrers. Després de dinar a un restaurant a Grande Motte, continuarem el viatge de retorn cap a casa on arribarem al vespre.  L’autocar del Club del Viatger ens retornarà als mateixos punts de recollida del primer dia.

• Trobada previ al viatge per conèixer els companys de viatge
  • Autocar privat per al nostre grup durant tot el viatge
  • Guia acompanyant del Club del Viatger durant tot el viatge
  • Guia local castellanoparlant per a totes les visites indicades en el viatge