La riquesa cultural, artística i arquitectònica d’Istanbul només es pot entendre des de la seva vessant històrica, ja que l’antiga Constantinoble fou capital de tres dels imperis més importants de tots els temps com el romà, el bizantí i l’otomà; tots ells deixant petjades úniques que formen el patrimoni històric i cultural d’Istanbul i de Turquia.

Des del club del viatger us proposem un complet viatge on podrem admirar la Istanbul més dual: entre dos continents, Europa i Àsia; entre dos Mars, el Màrmara i el Negre; entra dos estils de vida, la modernitat provinent d’occident i la tradició més aferrada d’orient.

Des del barri religiós d’Eyüp, passant per les faraòniques obres arquitectòniques dels Palaus de Topkapi o Dolmabahce, o per la cultural mercantil que aflora dels venedors al Gran Basar podrem entendre que aquest gresol de cultures converteix a Istanbul en una ciutat amb infinitat de possibilitats pels nostres viatgers.

Bcn - Istanbul - Eyüp - Corn d'Orn - St. Salvador
Dimecres, 5 de juny

Trobada amb l’autocar del Club del Viatger als punts habituals de recollida. Posarem direcció a l’aeroport de Barcelona, on agafarem un còmode vol directe.

Un cop hàgim arribat a Istanbul ens trobarem amb el nostre guia i autocar per iniciar les visites.

El barri d’Eyüp és una captivadora barreja entre religió i art. La Mesquita Eyüp és el quart punt de pelegrinatge islàmic més important del món. Ens aturarem al cafè on l’escriptor francès Pierre Lotti s’inspirava gaudint de les fabuloses vistes del Corn d’Or. Visitarem també l’església de St. Salvador de Chora, construïda l’any 413 dC i mostra més destacada d’art bizantí de tota Turquia. Per acabar el dia, descobrirem el Basar de les espècies, on tindrem temps per comprar tota mena de dolços, fruites, i espècies.

Sopar al nostre hotel i allotjament

Mesquita Blava - Hagia Sophia - Hipòdrom
Dijous, 6 de juny

Esmorzar a l’hotel. Avui la nostra visita ens portarà a la zona antiga d’Istanbul, on en un espai reduït de terreny podrem visitar algunes de les obres arquitectòniques més importants del país. La Mesquita Blava i Hagia Sophia, icones de la ciutat que  competeixen importància i bellesa, sent mostres representatives d’art otomà i ortodoxa. Dinarem a un cèntric restaurant amb vistes al Bòsfor.

Visitarem els vestigis de l’Hipòdrom, centre esportiu i social de l’antiga Constantinoble, ciutat que al segle V fou la més gran del món. Ens deixarem perdre dins l’immens Gran Basar, on més de 4.000 botiges de roba, joies o artesania satisfaran totes les nostres necessitats.

Sopar a un modern restaurant local i allotjament al nostre hotel

Palau Dolmabahce - Creuer pel Bòsfor
Divendres, 7 de juny

Esmorzar a l’hotel. Visitarem el Palau Dolmabahce, ubicat a la riba del riu Bòsfor. Va substituir a Topkapi com a residència dels sultans, fins al 1924, data que es va abolir el califat. L’estil del Palau és una combinació d’art barroc, rococó i neoclàssic, però sempre amb una forta influència otomana. Les seves dimensions (600 m de façana, 15.000 m², 285 habitacions, etc.) donen mostra de la fastuositat arquitectònica otomana.

Dinar a un restaurant molt a prop del moll.

A la tarda, farem un creuer pel Bòsfor, des d’on tindrem vistes úniques tant de la part europea com de l’asiàtica. Gaudirem de la posta de sol sobre el Corn d’Or, i soparem tot navegant admirant Istanbul il·luminada. Allotjament al nostre hotel

Palau Topkapi - Basílica de la cisterna - BCN
Dissabte, 8 de juny

Esmorzar a l’hotel. Visitarem el Palau de Topkapi, fou el centre administratiu de l’imperi otomà durant més de quatre segles. El palau va ser ampliat per diferents sultans fins a arribar 700.000 m² de terreny. En destaquen l’harem (on vivien 600 concubines) o la sala del Tresor, on hi ha alguns dels objectes més valuosos del món. També visitarem la Cisterna, construïda sota una antiga basílica, i utilitzada per abastir a tota la ciutat en cas de guerra. 336 columnes de diferents estils donen mostra de la complexitat arquitectònica d’Istanbul.

Dinar a un cèntric restaurant. A l’hora convinguda, trasllat fins a l’aeroport per volar de tornada cap a Barcelona. L’autocar del Club del Viatger ens deixarà als mateixos punts de recollida del primer dia

• Trobada prèvia al viatge per conèixer els companys i rebre l’itinerari definitiu
  • Recollida en autocar des dels diversos punts acordats
  • Vols directes d’anada i tornada amb la companyia aèria Turkish Airlines amb totes les taxes incloses