Gustavo Dudamel és de les figures més influents de la música clàssica, essent el director més jove en dirigir el tradicional concert d’Any Nou a Viena. El seu talent i l’amor que transmet per la música li han permès rebre nombrosos reconeixements. El jove director, expert mahlerià, tanca la temporada al Palau interpretant-nos la Segona de Mahler, acompanyat de l’Orfeó Català, el Cor de Cambra i de la Filharmònica de Munic, considerada una de les millors orquestres del món.

Abans del concert, us proposem conèixer la Casa de la Seda, una joia amagada al centre històric de Barcelona que ens obrirà les seves portes per conèixer la grandesa del gremi de la seda, la rellevància de la matèria primera, la història d’aquest i ens acostarà a la societat que engendrà aquesta casa tan sorprenent i desconeguda.

Barcelona Palau de la Música i Casa de la Seda
Dijous, 27 de juny

A les 17:15h de la tarda ens trobarem a l’entrada del Palau de la Música amb el nostre guia del Club del Viatger que ens estarà esperant per apropar-nos fins a la veïna Casa de la Seda, la històrica seu del Gremi de Velers de Barcelona i l’única casa gremial oberta al públic a la ciutat.

Situada al barri de la Ribera, al davant del magnífic Palau de la Música Catalana, la Casa de la Seda no desmereix en absolut a la modernista obra de Lluís Domènech i Montaner. L’edifici, projectat per l’arquitecte Joan Garrido, va ser declarat monument arquitectònic i artístic d’interès nacional l’any 1.919 i guardonat amb la Medalla d’Or de la ciutat de Barcelona l’any 1.929.

Aquest fascinant immoble fa gala d’una elegància i solemnitat a l’alçada de l’esplendor històric i social que el gremi va assolir durant el segle XVIII, en el seu període de màxima esplendor. La façana exterior encara conserva els esgrafiats barrocs originals de l’època mentre que en el seu interior hi destaca sobretot la sala gremial que ens sorprendrà gratament amb les seves parets folrades de seda i rics ornaments.

La visita ens aproparà a la història i curiositats de la Barcelona gremial de l’època i aprendrem el procés de fabricació de la seda. Veurem algunes de les seves impressionants sales, com el majestuós despatx presidencial, la sala de reunions o la biblioteca que alberga més de tres mil documents de gran valor històric i descobrirem a la Sala Magna el secret més ben guardat de la seva apassionant història.

Posteriorment, seguirem fins al Palau de la Música, on podrem gaudir plegats d’un berenar dolç al Foyer abans d’ocupar les nostres localitats a la platea de la Sala Gran i gaudir de l’obra la Segona de Mahler, interpretada pel prestigiós Orfeó Català i el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana, acompanyats de la Filharmònica de Munic, recentment considerada una de les millors orquestres del món i dirigida pel gran mestre Gustavo Dudamel, expert malherià, i una de les figures més influents de la música clàssica a tot el món.

Un cop conclòs el concert, acomiadarem la vetllada amb una agradable copa de cava exclusiva per als membres del Club del Viatger al Foyer del Palau de la Música Catalana!

• Entrades amb bona visibilitat a platea al Palau de la Música
  • Visita guiada de La Casa de la Seda de Barcelona
  • Berenar dolç al Foyer del Palau de la Música
  • Copa de cava exclusiva per als membres del Club del Viatger