Apropa’t fins a la Costa Brava per descobrir la màgia i l’encant de les ruïnes de la ciutat grecoromana d’Empúries, el jaciment arqueològic més visitat de Catalunya. Situades davant del mar, amb unes vistes impressionants del sud de la badia de Roses, aquestes han estat qualificades per la UNESCO com una de les més belles del món i constitueixen un indret clau i privilegiat per entendre la història i l’evolució de la cultura grega i romana a riba occidental del mar Mediterrani.

Però aquesta regió té molt més a oferir-nos! Terra de vins i bona gastronomia, us convidem a conèixer en profunditat aquests trets característics de l’Empordà, tot fent una interessantíssima visita a les vinyes Olivardots on coneixerem l’especial relació d’una mare i una filla, que treballen conjuntament per oferir-nos any rere any excel·lentíssims vins que tindrem el plaer de tastar a més de gaudir d’un fantàstic dinar a base de productes frescos i locals al prestigiós restaurant Trull d’en Francesc, tot un referent de la cuina tradicional empordanesa!

Empúries Grega i Romana
Dimecres, 10 d'abril

Ben d’hora al matí, sortida en autocar des dels diferents punts de recollida habituals en direcció cap a l’Escala per visitar les ruïnes d’Empúries. Situades davant del mar, amb unes vistes impressionants del sud de la badia de Roses, aquestes han estat qualificades per la UNESCO com una de les més belles del món.

Fundada pels grecs al segle VI aC, la pròspera ciutat d’Emporion va ser ocupada pels romans, a principis del segle I aC, per construir-hi la seva pròpia ciutat, Emporiae. Durant el matí farem una visita guiada d’aquest excepcional jaciment, que encara conserva antigues restes gregues i romanes que tenen més de 2000 anys d’història. Aquest fet insòlit és degut al fet que aquest enclavament fou un dels principals punts d’entrada a la península per ambdues cultures durant un període aproximat de deu segles!

Ens endinsarem de la mà del nostre guia especialitzat per la història d’aquest indret tan privilegiat, que ens revelarà alguns dels seus secrets i ens explicarà com era la vida quotidiana, la societat i la cultura en aquest indret. Trepitjarem els carrers de la ciutat grega i la ciutat romana, veurem murs, columnes i admirarem els rics mosaics, pintures i marbres que decoren les restes de les cases benestants. També veurem les restes de l’imponent fòrum romà o l’estàtua d’Esculapi, el déu grec de la medicina, i descobrirem algunes de les restes arqueològiques que s’hi han fet durant més de cent anys d’excavacions!

De fet Empúries continua essent un jaciment ple de vida. Periòdicament es fan excavacions i es treuen al descobert nous tresors d’un valor incalculable: joguines infantils, joies, estris personals, pintures, etc., que ajuden a reconstruir el relat històric d’aquestes antigues ciutats.

Tot seguit ens traslladarem fins a les vinyes Olivardots, situades dins d’un paratge únic a Capmany, per conèixer la història de la Carme Casacuberta i la seva filla, dues enòlogues apassionades del vi i enamorades de la natura, que treballen i mantenen sinèrgicament les vinyes i el celler, i que fan possible, any rere any, que els seus vins siguin el viu reflex del terrer i de cada anyada.

Passejarem entre les vinyes per conèixer algunes de les varietats autòctones i els terrers de l’Empordà, descobrirem com s’elaboren els seus vins i tindrem l’oportunitat de fer un tast d’alguns dels seus productes més apreciats!

Abans de tornar cap a Calella i Barcelona, encara tindrem temps per delectar-nos amb un sensacional i completíssim dinar al restaurant Trull d’en Francesc. Considerat un autèntic referent de la cuina tradicional empordanesa, el restaurant es situa a l’interior d’un antic molí d’oli del segle XVII que encara conserva alguns dels seus elements originals a l’encisadora vil·la de Boadella.

En acabar i després d’haver conegut les fascinants ruïnes d’Empúries, visitat les vinyes Olivardots i gaudit d’un excel·lentíssim dinar, serà hora d’acomiadar-nos de les terres empordaneses i retornar als mateixos punts de recollida inicials.

• Autocar privat per al nostre grup
  • Guia acompanyant del Club del Viatger
  • Esmorzar de camí
  • Entrada i visita guiada a les Ruïnes d’Empúries