Cavalleria Rusticana i Pagliacci al Liceu i la Barcelona Romana

Cavalleria Rusticana de Mascagni i Pagliacci de Leoncavallo, dos grans obres mestres de l’òpera italiana, arriben al Liceu, en una de les produccions més aclamades de la Royal Opera House, guanyadora el 2016 del Premi Laurence Olivier al millor espectacle operístic i amb la veu del prestigiós tenor Roberto Alagna interpretant el doble paper de Turiddu i Canio.

Abans però, us proposem un interessantíssim recorregut per conèixer el passat romà de la ciutat, tot descobrint alguns dels vestigis amb més de 2.000 anys d’antiguitat que encara es conserven,  i aprendrem de ben a prop, com fou el naixement, l’evolució, la forma de vida i la decadència d’aquest imperi a la ciutat comtal.

Barcelona romana i Cavalleria Rusticana al Liceu
Dimecres, 18 de desembre 2019

A les 17:30h ens trobarem a la Plaça Nova, davant de les lletres de Barcino, per iniciar un agradable passeig pel centre de la ciutat que ens portarà a través del temps fins a la Barcelona romana.

Recorrerem alguns dels escenaris més importants d’aquest període i us explicarem com va néixer la colònia romana de Barcino i l’evolució de la muralla amb el pas dels segles. Aprendrem com vivien els romans a la nostra ciutat i com estaven organitzats, com era Barcelona llavors i en quin moment i perquè l’imperi romà va caure, abandonant també Barcino. Veurem per on passava un tram d’aqüeducte, un cementiri romà, les termes que s’ubicaven a tocar de mar, les restes d’un temple romà i visitarem una domus, una antiga casa romana.

En finalitzar, ens dirigirem al Gran Teatre del Liceu per gaudir plegats d’una de les millors produccions de Damiano Michieletto, guardonat l’any 2016 amb el Premi Laurence Olivier al millor espectacle operístic.

Aquesta representació està formada per dos dels títols més emblemàtics del verisme. Des de ja fa més d’un segle, Cavalleria Rusticana i Pagliacci, s’han representat juntes gràcies al fet que encaixen a la perfecció. De fet, es combinen tan bé que el pròleg de Pagliacci, s’ha representat molt sovint, tal com succeeix en aquesta producció, abans de l’escena inicial de Mascagni com una  introducció a ambdues òperes.

Els recursos visuals de l’espectacle barregen temàtiques d’una òpera dins l’altra, tot oferint-nos un retrat de la societat italiana de la dècada de 1950, colpejada per la pobresa i el domini de la màfia. A més a més, en aquesta ocasió tindrem el privilegi de gaudir de la veu del  reconegut tenor Roberto Alagna interpretant els rols protagonistes de Turiddu i Canio.

Durant la pausa, gaudirem al Foyer d’un berenar-sopar salat i una copa de cava exclusius per als membres del Club del Viatger.

Vine i comparteix amb nosaltres aquesta vetllada musical i cultural tan especial!

• Entrades amb bona visibilitat a platea al Gran Teatre del Liceu per l’òpera de Cavalleria Rusticana i Paglacci
  • Visita guiada: La Barcelona Romana
  • Berenar-sopar salat al Foyer del Gran Teatre del Liceu
  • Copa de cava exclusiva per als membres del Club del Viatger