Calçotada tradicional del Club, Prades i Valls

Poques tradicions gastronòmiques catalanes, amb l’excepció del pa amb tomàquet, han esdevingut tan populars com la calçotada, una festa relativament recent que va néixer a finals del segle XIX i que a part del seu valor gastronòmic es troba fortament vinculada a valors com l’amistat i la germanor. Per aquesta raó esperem que ens acompanyeu una vegada més en una de les sortides més especials del Club del Viatger, per passar-nos-ho d’allò més bé amb la bona companyia dels nostres amics.

Com ja és tradició, ens aproparem fins a la regió de Valls per assaborir un dels Autèntics plaers de la gastronomia catalana, la calçotada, que enguany celebrarem al restaurant “El Vinyet”, un dels més coneguts de l’Alt Camp, a la vegada que completem l’excursió amb un programa d’activitats culturals d’allò més interessants.

En aquesta ocasió, dedicarem el matí per apropar-nos fins a Prades, emplaçat a gairebé mil metres d’altitud al Baix Camp, és un antic bastió de bandolers i carlins. El poble té un passat àrab i medieval, envoltat per una muralla de la qual només queda en peu algunes restes. Visitarem l’església de Santa Maria d’estil gòtic i amb façana renaixentista, i passejarem pels seus pintorescs carrerons.

A la tarda, descobrirem el patrimoni històric i monumental de la ciutat de Valls a través d’un petit recorregut pel seu centre històric. Podrem conèixer el nucli original de la ciutat a partir del qual l’antiga vila s’anirà expandint en el decurs del temps.

• Autocar privat per al nostre grup
  • Guia acompanyant del Club del Viatger
  • Esmorzar pícnic
  • Visita guiada de Prades i Valls