Istanbul, modernitat i tradició

La riquesa cultural, artística i arquitectònica de Istanbul només es pot entendre des de la seva vessant històrica, ja que l’antiga Constantinoble fou capital de tres dels imperis més importants de tots els temps com el romà, el bizantí i l’otomà; tots ells deixant petjades úniques que formen el patrimoni històric i cultural de Istanbul i de Turquia.

Des del club del viatger us  volem proposar un itinerari on podrem admirar la Istanbul més dual: entre dos continents, Europa i Àsia; entre dos Mars, el Màrmara i el Negre; entra dos estils de vida, la modernitat provinent d’occident i la tradició més aferrada d’orient.

Així és doncs, com ara farem una pinzellada dels llocs més emblemàtics de Istanbul. Visitarem des del barri religiós d’Eyüp, passant per les faraòniques obres arquitectòniques dels Palaus de Topkapi o Dolmabahce, o per la cultural mercantil que aflora dels venedors al Gran Basar podrem entendre que aquest gresol de cultures converteix a Istanbul en una ciutat amb infinitat de possibilitats pels nostres viatgers.

Barri Eyüp

El barri Eyüp és el més conservador i arrelat a les seves tradicions. El barri es troba fora de les muralles de les de Constantinoble i a la vora de la Corn d’or.

La Mesquita de Eyüp Sultan també està situada prop de la Corn d’Or, en la part europea d’Istanbul. Construïda en 1458, va ser la primera mesquita construïda pels turcs otomans després de la conquesta de Constantinoble en 1453.

Ens aturarem al cafè on l’escriptor francès Pierre Lotti s’inspirava gaudint de les fabuloses vistes del Corn d’Or. Visitarem també l’església de St. Salvador de Chora, construïda l’any 413 dC i mostra més destacada d’art bizantí de tota Turquia.

Si no pots esperar al final del blog per a consultar l’itinerari, a continuació tens un accés directe. Fer clic en el botó

Palau Dolmabahce

Visitarem el Palau Dolmabahce, ubicat a la riba del riu Bòsfor. Va substituir a Topkapi com a residència dels sultans, fins al 1924, data que es va abolir el califat. L’estil del Palau és una combinació d’art barroc, rococó i neoclàssic, però sempre amb una forta influència otomana. Les seves dimensions (600 m de façana, 15.000 m², 285 habitacions, etc.) donen mostra de la fastuositat arquitectònica otomana.
Dolmabahce era al començament una badia al Bòsfor que fou farcida gradualment durant el segle XVIII per fer-hi jardins imperials, els favorits de la monarquia otomana. Tot de palaus d’estiu hi foren construïts a l’antiga badia durant els segles XVIII i XIX.

Dolmabahçe Palau

Bòsfor

Fer un creuer pel Bòsfor és un dels passejos mítics que no has de perdre’t en la teva visita a Istanbul. El Bòsfor també conegut com a estret de Istanbul, és un estret que separa la part europea  englobada durant l’Imperi otomà a la província europea de Rumelia. Hi ha dos ponts sobre aquest estret. El pont Boğaziçi, de 1074 metres de llarg, va ser completat en 1973. El segon pont, el Fatih Sultan Mehmed, posseeix una longitud de 1090 metres, va ser acabat en 1988 i es troba gairebé a cinc quilòmetres al nord del primer pont.

Istanbul slid blog

Si la informació del blog no ha estat suficient per a tenir ganes de viatjar a Istanbul al costat del Club del Viatger, esperem que amb aquest vídeo, puguem resoldre qualsevol dubte. A continuació podrem veure un vídeo del nostre company i guia acompanyant Sergi, esperem que us agradi!

Per a més informació o consulta de l’itinerari de viatge, fes clic aquí.