A cavall entre Colmar i Freiburg

Colmar una ciutat increïble.

Colmar és una bella ciutat que es troba a Alsàcia al país de França. A més, està situada molt prop d’Alemanya i de Suïssa. Aquesta ciutat es troba molt a prop també dels Vosges i al costat del riu Rin. Colmar està considerada com la capital del vi d’Alsàcia i va ser fundada al segle IX.

Colmar es va desenvolupar com un punt important del negoci vinícola de la vall del Rin i per això, encara conserva el seu atractiu patrimoni.

“La petita venècia”

Aquesta bella ciutat destaca sobretot, pels seus bells edificis tradicionals, que han sabut mantenir el seu encant natural al llarg dels anys. Les cases del casc històric són d’estil gòtic Alemany i Renaixentista, destacant la casa dels caps, construïda l’any 1609 amb un estil renaixentista Renano, la qual rep el seu nom per les més de 150 cares grotesques que es troben esculpides en la seva façana.

Una altra part molt important de Colmar és la situada entre dos barris, doncs allà, es troba la “petita Venècia“, uns canals decorats amb boniques plantes diferents i colorides flors, que pengen de les cases que acompanyen a aquests canals en aquesta part vella de la ciutat. És una de les zones més visitades de la ciutat per la seva bellesa i encant.

Una dada molt curiosa que posseeix aquesta ciutat és que, allà va néixer l’any 1834, F. Auguste Bartholdi, el famós creador de lEstàtua de la Llibertat, el símbol de la ciutat de Nova York.

La ciutat de Colmar també pot presumir d’una bona gastronomia, a continuació us deixem amb breu llistat.

Què menjar a Colmar:

Baeckeoffe – Choucroute – Matelote du Rhin – Coq au Riesling

-Baeckeoffe, plat de cullera que es cuina a foc lent durant més d’un dia, té com base patates, carn i verdures.

-Choucroute, perfecte com a acompanyament per als plats de porc, consisteix en fulles de repollo fermentat.

-Matelote du Rhin, guisat de peixos de riu cuits en vi blanc.

-Coq au Riesling, simplement pollastre al vi negre.

-Flammkuchen, una espècie de pizza alsaciana.

Freiburg, una ciutat preciosa i poc coneguda que val la pena recórrer. Es tracta de la més meriodional del país i està situada en l’estat de Baden Wurtemberg.

Freiburg, Freiburg im Breisgau o Friburg de Brisgovia, rep uns 3 milions de turistes a l’any, no obstant això, no és tan coneguda com altres ciutats alemanyes i per això és tan encantadora. A més, està considerada com la capital de l’ecologia i es destaca per la seva tradició universitària.

Aquesta és la presentació de Freiburg, una ciutat fundada l’any 1120 per un duc (el castell del qual és anterior) i des dels seus inicis va gaudir de gran reputació i privilegis comercials. La fusta, la llana i la plata van ser els seus principals negocis.

Freiburg

Poc després es van construir la catedral i els famosos “bachle”, uns petits canals d’aigua que la travessen. A partir d’allí va passar “de mà en mà”: primer va pertànyer a Àustria (quan es va construir la primera universitat), després a França i finalment a Alemanya. Encara que la bandera de Freiburg és igual a la d’Anglaterra (blanca amb una creu vermella) aquest país no va tenir problemes en la seva fundació ni desenvolupament.

Freiburg és una petita ciutat que convida a ser descoberta sense mapa. No obstant això, hi ha un parell de llocs que no hem de perdre’ns. El seu epicentre turístic és la Münster (catedral) situada en l’animada Münsterplatz. Construïda en estil gòtic a meitat del s.XIV, destaca pel color vermellós de les seves parets i el seu estilitzat campanar de 116 metres. A més, les nombroses agulles i gàrgoles que decoren els murs fan que un se senti com si estigués en plena Edat Mitjana… sensació que no s’abandona mentre es passeja per tot el casc antic.

Un altre lloc d’enorme interès és la Rathausplatz. El Altstadt (casc antic) és petit i tot gira entorn de la seva artèria principal, la Kaiser-Joseph-Straße, que desemboca en una de les belles portes d’entrada a la ciutat antiga. Finalment, tampoc us heu de perdre el carrer Gerberau, que transcorre paral·lela al canal de la ciutat i on trobareu cafeteries i cerveseries que conviden a un descans

L’Alta Selva Negra o la terra del rellotge de cuco

Sabies què a la muntanya Feldberg se li “denomina” “terra del rellotge de cuco”, i encara que aquest no va ser el primer lloc on es va començar a fabricar aquest objecte, sí és on més s’ha popularitzat aquest curiós producte.
Una vegada explicada aquesta petita curiositat, en el nostre viatge continuem cap a l’estació base del funicular de Feldberg que ens pujarà fins l’estació de Seebuck a 1448m d’altitud, des d’on podrem fer una passejada fins al mateix cim de Feldberg de 1493m i que és la muntanya més alta de la Selva Negra.

Si el temps és prou clar, tindrem unes espectaculars vistes que arribaran fins als mateixos Alps suïssos. Baixarem en funicular i seguirem camí través de boscos i muntanyes cap a Freiburg im Breisgau, la ciutat més gran de la Selva Negra.
.

Rellotge de Cuco

Per altre banda, és una ciutat universitaria amb un ambient jove i alegre, que posseeix un bell i atractiu centre històric.

Un passeig relaxant pel llac Titisee

El Llac Titisee, al sud de la Selva Negra, és un de les destinacions vacacionals més importants del sud d’Alemanya, un llac d’origen glacial no gaire gran però molt foto gènic amb un blau enlluernador ( segons l’època de l’any) envoltat de verds boscos que fan que l’estampa sigui idíl·lica, la qual cosa ha derivat que sigui un dels llocs més turístics del sud d’Alemanya. Té una superfície d’1,3 km 2 i una profunditat de 20 metres i a l’hivern el seu estat de congelació fa que en algunes zones sigui possible fins i tot caminar sobre ell.

Llac Titisee