València, la terra de flors i falles, és una de les ciutats més grans i importants del mediterrani i una de les més dinàmiques. Situada vora el mar, podem trobar les seves platges al mateix cor de la ciutat. Ciutat mil·lenària, fundada com a colònia romana, la seva història ens parla d’una ciutat oberta al món i dedicada històricament al comerç. No en va, València arribà a ser a l’Edat Mitjana i el Renaixement una de les ciutats més pròsperes i més cultes de la Península Ibèrica. A dia d’avui València s’erigeix com una ciutat moderna i atractiva, que ha renovat els seus edificis històrics i centre urbà i amb un important dinamisme a nivell econòmic i cultural. Visitar València vol dir conèixer també una part de la nostra història i descobrir els secrets d’una vila de tradicions, d’horta i d’edificis que són considerats Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.

Aquest cop us proposem una escapada de dos dies a la ciutat de València. Visitarem la ciutat de les arts i les ciències, un complex arquitectòniccultural i d’entreteniment de la ciutat de València i nom d’un dels barris de la ciutat. Un dels llocs més especials que visitarem és l’església de Sant Nicolau, la Capella Sixtina valenciana, una sorprenent església gòtica decorada amb magnífiques pintures barroques d’una qualitat excepcional. Ens allotjarem a un hotel 4* cèntric i gaudirem d’una paellada en un dels restaurants més coneguts. La gastronomia serà el punt àlgid d’aquesta escapada. Intentarem treure el màxim profit d’aquesta ciutat que acull cada any tants milers de turistes encuriosits pels seus atractius i que queden sorpresos per la seva bellesa i el seu ràpid desenvolupament.

Calella – Barcelona - València
Dissabte, 5 de maig

Molt aviat al matí, sortida amb l’autocar del Club del Viatger des dels diversos punts de recollida habituals al Maresme, Vallès Oriental i Barcelona ciutat en direcció sud cap a València.
Sobre les 12 del migdia arribarem al hotel on ens allotjarem la propera nit, deixarem les maletes i anirem directament a dinar al restaurant La Pepica, amb una degustació de paelles i arrossos típics de València. Tot seguit, el nostra guia local ja ens estarà esperant per a començar la visita guiada de la tarda de dissabte.
Primerament farem una panoràmica per la ciutat i tot seguit anirem cap a la Ciutat de les Arts i les Ciències,  complex que es va construir a la dècada dels 90 del segle XX i els primers anys del segle XXI. L’últim gran component del complex, el Palau de les Arts, s’inaugurà el 9 d’octubre de 2005. El complex està situat al final del vell llit del riu Túria, llit que es va convertir en jardí als anys 80, després del desviament del riu per la Gran Riuada de València.
L’arquitecte director de tot el complex ha estat  Santiago Calatrava, amb col·laboracions de Félix Candela, que és característic per la seua arquitectura curvilínea i de l’ús del ciment blanc.
Allà farem un bon recorregut amb les explicacions de la nostra guia local i a continuació farem una visita del Palau de les arts Reina Sofia, teatre de l’òpera de València i seu de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana. Aquest presenta una programació estable principalment d’òpera, però també de dansateatremúsica i cicles d’exposicions, conferències i mostres relacionats amb les arts líriques i escèniques. Seguidament visitarem l’església Sant Nicolau, la capella Sixtina Valenciana que ens deixarà meravellats per la seva semblança amb la versió italiana. L’església, tot i les seves modificacions, conserva un gran patrimoni (arquitectònic i moble) de diferents estils que mostren la seva evolució al llarg dels segles. Acabarem la visita pel port de la Copa Amèrica, barris marítims i de platja.
En acabar, tornarem a agafar el bus en direcció a l’hotel per refrescar-nos i tornar a sortir cap a un restaurant local molt a prop de l’hotel, on podrem anar-hi caminant.
Havent sopat tornarem al nostre hotel per allotjar-nos-hi.

• Autocar privat del Club del Viatger
  • Guia acompanyant del Club del Viatger
  • Guia local catalanoparlant per a totes les visites a València
  • Entrades al Palau de les arts Reina Sofia i a l’església Sant Nicolau