Aquest cop anem cap a la Catalunya Nord, i ho fem en tren. Ens n’anem als Pirineus francesos, una mica més al nord de Puigcerdà per agafar el tren groc, la línia més especial i emblemàtica de la Catalunya Nord.  El seu traçat enllaça Vilafranca de Conflent amb La Tor de Querol i es va construir per tal d’apropar l’Alta Cerdanya amb la capital de la Catalunya Nord, Perpinyà, a través del Coll de la Perxa.
El traçat té una longitud total de 62 km. Els primers 28 km, començant des de França, es desenvolupen a través del Conflent, on supera un desnivell de 1100 metres en els quals passa per diversos túnels i ponts. El traçat per la comarca de la Cerdanya nord fa un munt de voltes per tal d’evitar les fronteres administratives i la població de Llívia. Abans d’arribar a la Cerdanya sud, la línia passa pel seu punt culminant a l’estació de Bolquera-Eina, que és l’estació més alta de la xarxa de la SNCF, a 1593 metres.

Començarem la ruta a Vilafranca de Conflent i l’acabarem a Font-romeu, poble que es converteix en estació d’esquí durant l’hivern. Serà un viatge molt entranyable on gaudirem de les vistes verdes del Pirineu francès i les seves particulars olors. Degustarem una bona gastronomia i ens allotjarem a un bon hotel 4*.

El dia següent gaudirem dels establiments de la Molina i Masellla, estació d’esquí durant els mesos d’hivern, on pujarem fins al cim més alt en telecabina i gaudirem de les seves vistes més verdes tot pujant.

Calella - Barcelona - Vilafranca de Conflent
Dissabte, 2 de juny

Distància a recórrer 241km des de Barcelona i 186km des de Calella.
De bon matí l’autocar sortirà des de Barcelona a les 7:00h i seguidament anirà  cap a Calella per recollir a les 8:00h a la resta del grup i seguirem cap a Vilafranca de Conflent,  vila i municipi nord català de la comarca del Conflent  declarada patrimoni mundial de la UNESCO sota la denominació de les fortaleses de Vauban. Envoltada de sòlides fortificacions, la vila medieval figura en la llista dels pobles més bells de França. Allà, ens esperarà el nostre guia local per a començar la nostra visita guiada.
Els visitants apassionats per les pedres antigues podran descobrir el seu patrimoni històric: les muralles perforades per portes fortificades, el pintoresc carrer de Sant Joan, amb façanes de cases inscrites a l’inventari de Monuments Històrics, el pont de Sant Pere sobre el Têt, la torre-campanar de l’Ajuntament; l’església de Sant Jaume amb la seva bella portada esculpida en marbre rosa del segle XII i les galeries d’art, botiguetes de records i llocs d’artesania local que completen el recorregut per a major gaudi dels aficionats a les compres.
Un cop haguem acabat la visita guiada, anirem cap a un bon restaurant local on ens tindran preparat un menú de degustació. Havent dinat anirem cap a l’estació de tren i iniciarem allà el nostre recorregut amb el tren groc.
Un recorregut de ponts, muntanyes, rius, roca i paisatges verds que ens deixaran bocabadats. Farem un recorregut d’unes dues hores amb el tren i acabarem al poble de Font-romeu, on el nostre autocar ens esperarà per a portar-nos al nostre hotel a Puigcerdà, capital de la Cerdanya. Deixarem les maletes, ens refrescarem i anirem a fer una passejada per la ciutat. Un cop haguem acabat la passejada, tornarem cap al nostre hotel per a gaudir d’un bon sopar i dormir.

Puigcerdà - Barcelona - Calella
Diumenge, 3 de juny

Distància a recórrer 241km fins a Barcelona i 186km fins a Calella.
L’autocar ens portarà fins al complex d’esquí de la Molina i Masella. Un cop allà Agafarem el telecabina que ens portarà fins un dels punts més alts de l’estació. Allà, tot seguint la vall en direcció Tossa d’Alp, farem una lleugera caminada opcional fins al anomenat Niu de l’Àliga. Gaudirem d’unes vistes espectaculars de la comarca de la Cerdanya i agafarem gana per anar a dinar.

Un cop haguem tornat, l’autocar ens portarà cap al poble de Llívia, on dinarem al restaurant la Formatgeria de Llívia, on els més formatgers podran assaborir les seves diferents fondues de formatges. Per als no tan formatgers, també podran gaudir d’una segona opció de menú.
Per baixar el dinar, farem una passejada per l’antic poble de Llívia, que té la particularitat de ser un enclavament espanyol dins l’Estat francès com a conseqüència dels termes del Tractat dels Pirineus (1659), la posterior Conferència de Ceret (1660) i el Tractat de Llívia (1660). Al municipi, a més, s’hi troba l’església de Sant Guillem de la Prada, la qual també visitarem.
Tornarem cap a casa per ser a Calella vora les 19h i a Barcelona a les 20h.

Fi del viatge.

• Autocar privat del Club del Viatger