El primer gran triomf de Puccini va venir de la mà d’una dona, Manon Lescaut, la protagonista d’una història de triomf i caiguda, la protagonista de la primera gran òpera del geni italià. Seguint els preceptes del verisme, Puccini va compondre una música intensíssima, arravatada i plena d’expressió i sentiment.
A partir d’aquesta òpera, els segünts grans èxits de Puccini parlarien també de dones, a La Bohème, a Tosca, a Madama Butterfly i a Turandot.
El Club del Viatger us proposa una tarda molt especial a Barcelona, tot gaudint primerament d’una visita guiada a través de la Barcelona de les dones, aquelles qui han escrit la història des del silenci, qui han aixecat els pobles després la guerra i la misèria i qui han inspirat a nombrosos artistes. Una visita guiada que començarà recorrent el centre històric de la ciutat, coneixent els monestirs femenins de Barcelona i la història de les comtesses, les alcavotes i les dones il·lustres com les nostres escriptores i artistes. Una mirada a Barcelona que ens desvetllarà les protagonistes d’una ciutat elegant, treballadora, lluitadora i femenina.
Posteriorment, el Gran Teatre del Liceu ens esperarà per gaudir plegats de Manon Lescaut de Puccini amb un repartiment de luxe, amb el tenor Gregory Kunde i la soprano Ludmyla Monastyrska, sense oblidar, és clar, la copa de cava exclusiva per als membres del Club del Viatger i el sopar a la mitja part, al Foyer del Liceu.

Barri Gòtic - Gran Teatre del Liceu
Dissabte, 16 de juny

A les 17:00h de la tarda ens trobarem a la Plaça de Sant Jaume, cantonada carrer Ciutat a Barcelona per començar allà la nostra visita a peu i temàtica per Ciutat Vella.
La visita guiada recorrerà el Barri Gòtic fent especial esment a la seva història i arquitectura però a través de l’eix temàtic de les dones de la ciutat, les escriptores, monges, aristòcrates, actrius i empresàries que, sovint des de l’ombra, varen tenir també un paper decisiu en el desenvolupament de la ciutat. La visita transcorrerà fins la Rambla i conclourà finalment al Gran Teatre del Liceu on una copa de cava refrescant ens esperarà, abans de començar la funció.
A les 20:00h del vespre començarà l’òpera Manon Lescaut de Giaccomo Puccini, la seva primera obra mestra i fruit d’una producció de luxe, amb la col·laboració del Gran Teatre del Liceu, el Palau de les Arts de València i el Teatro San Carlo de Nàpols. L’acció ens situa en el context de la immigració de principis del segle XX amb el record d’Ellis Island, el port d’arribada a Amèrica, com a rerefons i el paper de la dona com a nucli de l’acció, tot enriquit amb un repartiment de renom internacional!
A la mitja part podrem gaudir al Foyer del Gran Teatre del Liceu d’un berenar-sopar salat exclusiu per als membres del Club del Viatger. En acabar la representació ens acomiadarem, convençuts d’haver compartit una experiència enriquidora i intensa!

• Entrades amb bona visibilitat al Gran Teatre del Liceu per a l’òpera Manon Lescaut de Giaccomo Puccini
  • Visita guiada i temàtica per Barcelona
  • Berenar-sopar salat al Foyer del Gran Teatre del Liceu
  • Copa de cava exclusiva per als membres del Club del Viatger