L’amor ens identifica a tots. L’amor dota les coses de color i significat i és en l’amor on hi trobem concentrades totes les emocions humanes. Un mosaic de tendresa, de tristesa, de desig, de possessions i gelosia, d’enginy, de somni, d’esperança i melancolia. L’Elisir d’amore de Gaetano Donizetti és una de les obres romàntiques i alhora còmiques més delicioses del seu gènere. Una composició que no passa mai de moda i que se’ns mostra sempre fresca i original.
Barcelona és, alhora, l’escenari perfecte per aquesta obra mestra, una ciutat de passions, de bohèmia concentrada en els carrerons que envolten el temple de l’òpera barcelonina, d’elixirs que tenyeixen de color les ments dels joves i dels genis artistes. Barcelona és carregada d’històries d’amor i de bohèmia.
Us convidem a gaudir d’un vespre d’hivern especialment càlid i únic tot recorrent la Barcelona bohèmia amb una guia experta i concloent la vetllada al Gran Teatre del Liceu on podrem gaudir de l’obra mestra de Donizetti, interpretada per la soprano de coloratura Jessica Pratt al paper d’Adina i amb la original posada en escena del català Mario Gas.

Barcelona bohèmia i Gran Teatre del Liceu
Diumenge, 14 de gener

Un cop començada la tarda, a les 15:00h ens trobarem a la porta principal del Gran Teatre del Liceu per començar allà la nostra visita a peu i temàtica per la ciutat de Barcelona.
Us proposem una mirada nova i diferent de la ciutat comtal, un passeig per la Barcelona bohèmia, tot coneixent els secrets del Raval, un dels barris de la ciutat que històricament ha ofert més racons de plaer i diversió. Aquest barri d’orígens humils amaga un entramat de carrers ple d’històries i secrets que descobrirem tot capbussant-nos en un ambient per on encara s’hi viu la Barcelona de la distensió, l’espectacle i l’evasió quotidiana. Veurem com i per què el Raval ha passat de ser una zona de reclusió a travestir-se d’un cosmopolitisme eclèctic i universal.
Descobrirem com van alliberar-se els costums durant els Feliços anys 20: els històrics cafès freqüentats per escriptors i intel·lectuals de totes les èpoques, el music-hall i l’esplendor dels cabarets del Paral·lel, les cocteleries i els bars de copes de la bohèmia; l’ambient decadent i portuari i els rastres de la clandestinitat; els indrets de resistència i inspiració d’escriptors de postguerra com Montalbán, Maruja Torres o Terenci Moix… Durant la nostra passejada tindrem ocasió d’aturar-nos en un dels històrics locals per compartir plegats una tassa de cafè o refresc.
A les 17:30h arribarem de nou al Gran Teatre del Liceu per gaudir de l’òpera L’Elisir d’amore de Gaetano Donizetti en una posada en escena del reconegut Mario Gas que recupera l’estètica del segle XX, inspirada en la Itàlia feixista i amb l’entranyable record del cinema neorealista.
A la mitja part podrem gaudir al Foyer del Gran Teatre del Liceu d’un berenar-sopar salat i d’una copa de cava exclusius per als membres del Club del Viatger tot confiant en compartir plegats una vetllada musical plena de passió.

• Entrades amb bona visibilitat al Gran Teatre del Liceu per a l’òpera L’Elisir d’amore de Gaetano Donizetti
  • Visita guiada per la Barcelona bohèmia
  • Cafè o refresc durant la visita guiada
  • Berenar-sopar salat al Foyer del Gran Teatre del Liceu