Un cop més ens decidim a fer una escapada per tornar a promoure el nostre lema tan estimat de “Club”, sinònim de bona companyia, d’experiències compartides i de propostes atractives a nivell cultural, paisatgístic i gastronòmic.
Aquest cop fem una escapada d’un dia les terres de l’Ebre juntament amb la florida dels seus presseguers, on donarem protagonisme als paisatges i ens deixarem emportar pel color rosat dels presseguers florits i d’aquella olor de principis de primavera de les terres de l’Ebre. Els arbres fruiters convertiran la Ribera d’Ebre en un mosaic de colors i una de les millors formes de gaudir de la floració a la Ribera d’Ebre és a través de rutes panoràmiques i visitant-les.
Visitarem les anomenades Catedrals del Vi, un edifici cooperativista d’estil modernista de principis del segle XX dissenyat per César Martinell. Dins tindrem un guia propi de la catedral que ens explicarà totes les tasques que s’hi duen a terme. Podrem gaudir d’un tast de vins i com ja és costum, gaudirem d’un bon dinar i d’una bona companyia dins de la mateixa catedral. Farem una petita visita al jaciment arqueològic del Castell de Banyoles, que fou una veritable ciutat dels ibers ilercavons més coneguda pels seus Tresors de Tivissa i des d’on hi ha una panoràmica espectacular de la Foia o Cubeta de Móra i els seus camps farcits d’ametllers i presseguers.
Gaudirem de les millors vistes sobre la Ribera d’Ebre, de la seva agricultura i indústria (especialment l’alimentària) i el comerç, principals activitats econòmiques del municipi.

Calella - Barcelona - Miravet - Mora d'Ebre
Dijous, 8 de març

Començarem el dia de la millor manera possible, de bon matí sortint des de Calella a les 7:15h. Un cop més, es repartirà la coca típica juntament amb entrepanets i, per suposat, una copeta de cava per començar el dia amb unes alegries.
Tot seguit seguirem camí cap a Barcelona per ser allà a les 8:30h i recollir a tots aquells que vinguin de la ciutat o els seus voltants i seguirem en direcció cap a les Terres de l’Ebre. Un cop allà, anirem a visitar els camps de presseguers i el guia ens farà una explicació com cal d’aquets.
Seguidament, anirem cap a les Catedrals del Vi, un edifici cooperativista d’estil modernista de principis del segle XX dissenyat per César Martinell, deixeble directe de Antoní Gaudí. Allà, ens esperarà un guia expert en la “Catedral” i en els seus vins i ens farà una visita guiada juntament amb una petit tast de vins. El seu celler era una joia arquitectònica de caràcter modernista englobada en el conjunt de Catedrals del Vi de Catalunya.
Seguidament, gaudirem d’un dinar a la mateixa Catedral on ens tindrà preparat un bon dinar i ens atendran amb gran amabilitat. Havent dinat, anirem a visitar el jaciment arqueològic del Castell de Banyoles a Tivissa, antiga ciutat dels ibers ilercavons i des d’on hi ha una panoràmica espectacular de la Ribera d’Ebre.
Tot seguit, pujarem a l’autocar vora les 18:00h per a ser a Barcelona a les 19:30h i a Calella a les 20:30h.

• Bus privat del club del viatge
  • Guia acompanyant del Club del Viatger
  • Esmorzar en ruta
  • Entrada la Catedral del VI