13-20 SETEMBRE 2012 8 DIES/ 7 NITS
• MONTENEGRO: Budva, Cetinje, Parc Nacional de Lovcen, Njegusi, Kotor i la seva badia, l’illa de Santa Maria de la Roca, Perast, el Monastir d’Ostrog, Podgorica i el llac Skadar.
• CROÀCIA: Dubrovnik
• BÒSNIA & HERCEGOVINA: Mostar, Sarajevo i Tuszla
• SÈRBIA: Parc Nacional de Fruska Gora, Srmski Karlovaci, Novi Sad i Belgrad.

Guia acompanyant: Toni Corral
La regió dels Balcans ha patit uns canvis importantíssims ens els darrers 15 anys que han modificat el mapa d’Europa per sempre. Alguns dels països que visitarem són molt desconeguts per la majoria de nosaltres i, en tot cas, els coneixem perquè fa pocs anys eren notícia per estar patint una sagnant guerra que afortunadament ja pertany al passat tot i que a molts llocs encara se’n poden veure les empremtes. Avui, aquests països miren al futur i estan fent un gran esforç per recuperar-se, modernitzar-se i convertir-se en destinacions turístiques. Quedarem sorpresos per la història, arquitectura i bellesa de les seves ciutats, veurem paisatges de postal i gaudirem de l’hospitalitat dels habitants dels Balcans. Aquest serà un viatge que no deixarà impassible a ningú.
Dijous, 13 de Setembre
Distància total a recórrer en autocar avui: 201 Km
Molt aviat de matinada, sortida en autocar des dels diferents punts de recollida cap a l’aeroport de Barcelona per prendre el vol de la companyia Vueling Airlines a les 6.30h directe sense parades cap a Dubrovnik on arribarem a les 8.40h. Després de recollir maletes, l’autocar que ens estarà esperant ens portarà a creuar la frontera amb Montenegro fins arribar a la ciutat de Budva on farem una visita guiada a peu d’aquesta bonica població de 20.000 habitants que s’ha convertit en un important centre turístic. Visitarem la ciutat vella construïda pels Venecians al segle XVI i que és totalment de vianants.
La ciutat va patir un fort terratrèmol al 1979 i molts edificis s’han hagut de construir de nou. Les platges i muntanyes que envolten Budva són de gran bellesa i ens serà fàcil entendre perquè aquesta ciutat s’està convertint en una de les destinacions turístiques més importants de l’Adriàtic. Després de dinar a un restaurant local, farem un recorregut panoràmic en barca per la badia de Budva. A continuació ens traslladarem a l’hotel Mediterran de 4 estrelles i ocuparem les habitacions. Després d’un temps per descansar, anirem a sopar a un restaurant de Budva amb un menú de la regió. Allotjament.
Divendres, 14 de Setembre 2012
Distància a recórrer en autocar avui: 198 Km
Esmorzar bufet a l’hotel i sortida en autocar per fer un tour panoràmic per Montenegro que ens deixarà impressionats per la seva bellesa natural i el tipisme dels seus pobles i la seva gent. Primer anirem cap a Cetinje, antiga capital del país, on visitarem el monestir ortodox medieval i el Palau Reial. Seguirem la nostra ruta a través del Parc Nacional de Lovcen fins a Njegusi on ens espera un dinar senzill però deliciós a base dels excel•lents pernils i formatges de la terra, olives, pa de
pagès i vi montenegrí. Després de dinar continuarem la nostra ruta per una carretera panoràmica de muntanya molt impressionant fins a Kotor, situada al costat de la badia del mateix nom i que forma l’únic fiord del sud d’Europa. Després de la visita a peu de Kotor, farem una excursió en barca per visitar l’illa amb l’església de Santa Maria de la Roca i continuar fins a Perast on desembarcarem per fer una petita visita a peu d’aqueta bonica ciutat barroca.
Retorn per carretera cap a Budva per sopar buffet al mateix hotel. Allotjament.
Dissabte, 15 de Setembre 2012
Distància total a recórrer en autocar avui: 170 Km
Després del bufet d’esmorzar, sortida en autocar cap al Monestir d’Ostrog, un dels llocs sagrats de l’església ortodoxa sèrbia i que es troba literalment penjat de la muntanya com un niu d’ocells.
Continuació de la ruta cap a Podgorica, actual capital del país, on farem una curta visita panoràmica amb autocar per seguir cap al llac més gran dels Balcans, el llac Skadar. A l’arribada, anirem a dinar a un restaurant local i a continuació embarcarem per fer un petit creuer panoràmic durant el qual podrem veure l’Alcatraz montenegrí, una presó en una illa, actualment abandonada. Retorn per carretera cap a Budva. Sopar bufet a l’hotel i allotjament.
Diumenge, 16 de Setembre 2012
Distància total a recórrer en autocar avui: 120 Km
Després de l’esmorzar bufet a l’hotel i de carregar maletes a l’autocar, sortida en direcció a la frontera croata per arribar a Dubrovnik, la Perla de l’Adriàtic, ciutat costanera de gran bellesa natural i històrica que s’ha convertit en molt pocs anys en una destinació turística de
primer ordre i la ciutat més visitada de tot Croàcia. A l’arribada farem una detallada visita guiada de la ciutat incloent la Catedral i l’antiga farmàcia. La ciutat va ser declarada Patrimoni de la Humanitat per la Unesco al 1979. Dinar a un restaurant i tarda lliure a Dubrovnik per passejar i descobrir els racons més romàntics i bonics de la ciutat com per exemple la muralla.
Al vespre, sortida en autocar cap a l’hotel Neptun de 4 estrelles, on soparem al seu bufet. Allotjament.
Dilluns, 17 de Setembre 2012
Distància total a recórrer en autocar avui: 285 Km
Després de l’esmorzar a l’hotel i carregar maletes a l’autocar, continuarem el viatge, entrarem a Bòsnia i Hercegovina, un país que encara tenim tots a la memòria recent ja que fa poc estava encara en plena i sagnant guerra. La primera parada la farem a la ciutat de Mostar on pararem a visitar el seu famós pont que va ser destruït durant la guerra.
Dinar a un restaurant local i continuació del nostre viatge en direcció nord fins a Sarajevo, capital del país i de gran importància a la història ja que va ser aquí on al 1914 va ser assassinat en un atemptat l’hereu de l’Imperi Austrohongarès i que va ser el detonant immediat de la Primera Guerra Mundial. A l’arribada farem una detallada visita guiada d’aquesta interessant ciutat tan carregada de història, que va ser seu dels Jocs Olímpics d’hivern al 1984.
Acabada la visita anirem cap a l’hotel Hollywood de 4 estrelles. Avui farem un sopar a un bon restaurant de la ciutat. Allotjament.
Web del restaurant de Mostar on dinarem: http://www.konobagoranci.com/
Web del restaurant de Sarajevo on soparem: http://www.restoranvelikabasta.ba/
Dimarts, 18 de Setembre 2012
Distància total a recórrer en autocar avui: 407 Km
Després de l’esmorzar bufet a l’hotel, començarem un dia que serà llarg i emprendrem viatge en direcció a Sèrbia però, de camí, farem la darrera parada a Bòsnia a la ciutat de Tuszla que visitarem. Aquesta ciutat de 130.000 habitants és la quarta més gran del país, té una universitat amb 10.000 estudiants i va ser construïda sobre un llac d’aigua salada.
Continuarem el viatge i travessarem la frontera amb Sèrbia per arribar al Parc Nacional de Fruska Gora on visitarem un dels monestirs sagrats, ja que les muntanyes que formen aquest parc són considerades sagrades segons l’església ortodoxa. Arribarem a Srmski Karlovac, població situada al costat del riu Danubi, on farem una degustació de vins serbis i dinarem a un restaurant.
A la tarda, ens acostarem a la ciutat de Novi Sad per fer una visita en què veurem la seva fantàstica fortalesa i la ciutat antiga d’estètica barroca. Novi Sad va ser molt famosa durant la guerra dels Balcans perquè el pont sobre el Danubi que uneix les dues bandes de la ciutat va ser enderrocat pels bombardejos.
Acabada la visita, sortida cap a Belgrad on arribarem ja al vespre i anirem directament cap a l’hotel Continental de 5 estrelles on ocuparem les habitacions. A l’hora acordada, anirem cap a un restaurant de la ciutat per sopar amb musica sèrbia. Allotjament.
Dimecres, 19 de Setembre 2012
Després de l’esmorzar bufet a l’hotel, començarem la visita guiada de la capital de Sèrbia, una ciutat molt oberta, plena d’alegria de viure i amb un ambient molt jove, tal i com es veu a la seva intensa vida nocturna. Visitarem la fortalesa de Kalemegdan, situada sobre un turó de 125 metres d’altura a la confluència dels rius Danubi i Sava, que és un perfecte mirador sobre la ciutat.
També visitarem l’església de Sant Sava que és l’església Ortodoxa més gran de tot Europa i és de nova construcció. Aquest Sant va ser el fundador de l’Església
Ortodoxa Sèrbia. Passejarem per les seves places i carrers de vianants i anirem cap al riu per embarcar i fer un petit creuer pels rius Danubi i Sava, veurem la ciutat des de l’aigua mentre dinem a bord del vaixell. A primera hora del vespre, retorn cap a l’hotel i temps lliure. Sopar bufet al mateix hotel i allotjament. Pels més enèrgics, després de sopar proposarem una passejada per conèixer la moguda vida nocturna de Belgrad.
Dijous, 20 Setembre 2012
Esmorzar bufet a l’hotel i temps lliure per passejar pel centre, anar de compres o el que cadascú desitgi. A les 12h, sortirem en autocar cap a l’aeroport de Belgrad per volar a les 14.40h amb la companyia Spanair sense parades cap a Barcelona on arribarem a les 17.15. Recollida de maletes i trasllat amb l’autocar del Club del Viatger cap als mateixos punts de recollida del primer dia. Fi del viatge.
‣ AQUEST VIATGE INCLOU
• Pica-pica per explicar detalladament el viatge i donar orientacions i consells interessants als participants però, sobre tot, per fer la primera trobada de companys de viatge. El lloc i la data d’aquesta trobada serà comunicada més endavant però serà unes setmanes abans de la sortida.
• Vols directes Barcelona-Dubrovnik amb Vueling Airlines i Belgrad-Barcelona amb Spanair en Classe Turista amb totes les taxes i impostos aeris.
• Facturació d’una única peça d’equipatge amb un màxim de 20 Kg per persona i possibilitat de portar 1 peça d’equipatge de ma de fins a 8 Kg per persona.
• Autocar privat pel nostre grup durant tot el viatge
• Guia acompanyant tot el viatge (Toni Corral)
• Guies locals castellanoparlants per totes les excursions i visites de l’itinerari.
• Trasllats a l’aeroport de Barcelona en autocar privat (anada i tornada) des de diversos punts de recollida a pobles de la nostra costa.
• 3 nits a l’hotel Mediteran, de 4 estrelles a Budva, Montenegro
• 1 nit a l’hotel Neptun de 4 estrelles a Dubrovnik, Croàcia
• 1 nit a l’hotel Hollywood de 4 estrelles a Sarajevo, Bòsnia i Herzegovina
• 2 nits a l’hotel Continental de 5 estrelles (oficials) a Belgrad, Sèrbia
• Esmorzar tipus bufet cada dia
• Pensió completa durant tot el viatge tal i com es detalla a l’itinerari, des del dinar del primer dia fins a l’esmorzar del darrer. El darrer dia no incloem dinar ja que al migdia estarem a l’aeroport de Belgrad.
• Totes les visites especificades en el programa amb les entrades corresponents
• Assegurança d’assistència en viatge de la companyia Winterthur
• 1 Bossa per portar documentació del CLUB DEL VIATGER per cada habitació.
• Documentació informativa del viatge amb el recorregut definitiu i els noms dels hotels i els telèfons per poder deixar a les famílies. Aquesta documentació i la bossa de viatge seran lliurades el dia del pica pica.
‣ PREU
Preu per persona compartint habitació doble: 1.895 €
Suplement habitació individual: 275 €
‣ NO INCLÒS EN EL VIATGE
• Tots els serveis no especificats a l’itinerari.
• Les begudes durant els àpats.
• Assegurança d’anulació del viatge que es pot adquirir de forma opcional al CLUB DEL VIATGER.
‣ NOTES IMPORTANTS
• L’itinerari podria patir modificacions en el seu ordre per raons d’última hora o per canvis en els horaris dels vols. Tots els horaris seran subjectes a confirmació en data propera al viatge.
• Aquest viatge ha estat calculat per un mínim de 20 persones i les places són limitades.
• Per aquest viatge es necessita el PASSAPORT vigent.
• Als països que visitem no hi ha diferència horària
• Les monedes utilitzades als països que visitarem són:
a Montenegro: Euro
a Croàcia: Kuna Croata (1 Euro = aprox. 7,57 HRK)
a Bòsnia & Hercegovina: Marc Convertible (1 Euro = aprox. 1,95 BAM)
a Sèrbia: Dinar Serbi (1 Euro = aprox. 104,35 RSD)
NOTA: tots aquests canvis són orientatius amb data Gener 2012. Podem viatjar amb Euros i canviar al llarg del viatge les quantitats justes que necessitem.
• La climatologia de la regió que visitarem al Setembre pot ser encara força càlida durant el dia però ja refrescarà una mica a les nits. Podem tenir unes temperatures aproximades de 23 – 28ºC de dia i de 14 – 16ºC de nit.
• Encara que és una regió de no massa pluja, és convenient portar un paraigües.


